Bukefalos 28 år!

Hur ofta skiter en katt?(brådis)

B

blondi3958

Våran katt har vägrat gått ut nu på 4 dagar :crazy:
Han har kissat i lådan, men inte skitit :crazy:
Han har inte heller ätit så mycket på 4 dagar(som han brukar).
Kan han ha förstoppning?
Vad skall jag göra?
Fungerar lite matolja som smörjmedel i tarmarna?
 
Det behöver inte innebära att katten har förstoppning om den nu inte har ätit så mycket de senaste dagarna. Även inaktivitet (vill inte gå ut) påverkar tarmrörelserna att bli långsammare. En katt som är riktigt förstoppad verkar ofta vara besvärad - den krystar och jamar klagande.

Du kan prova att ge en klick messmör eller räkor med skal, båda dessa verkar pådrivande på tarmen. Försök få i honom vatten.

Om katten verkar sjuk bör du dock kontakta veterinär först!
 
en katt skall gå å skita minst en gång om dagen,men inte om den äter lite,då kan det gå ganska lenge.
du kan även forsöka få i han matolja,eller majsolja,nån form av olja,det verkar lakserande,har användt det nån gång på min katt.

men bajsar den inte på över en vecka borde du kontakta veterinär.
hukar den ryggen i toan,är det nått fel,alltså om du ser han kämpar.
 
Han verkar inte försöka när han går på toa.

Men han är mer trött än vanligt och äter mycket mindre.
Och då menar jag mycket mindre.

Han jamar inget eller verkar ha ont på någe sätt.

Jag gav honom lite majs olja i maten ut ifall att han är lite hård i magen.

Men nu är han ute(slängde ut han :crazy:) så han får röra lite på sig :D så kanske det kommer i gång.
 

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 547
Senast: monster1
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 766
Senast: Kaching
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 210
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 491

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp