Hur ofta vattna paddock?

hermulen

Trådstartare
Hittar inget när jag söker och jag hoppas tråden ligger rätt.

Hur ofta vattnar ni er paddock?
Var tar ni vattnet ifrån?
Använder ni vattenspridare eller hur gör ni?
 
Sv: Hur ofta vattna paddock?

jag vattnar inte alls, regnet fixar det. har paddex så det håller bättre på fukt än vanlig sand.

krävs enorma mängder vatten för att det ska vara någon nytta i det, och vill inte stå utan dricksvatten pga allt ligger på banan.....
 
Sv: Hur ofta vattna paddock?

Aldrig.

Men den har saltats nån gång..
 
Sv: Hur ofta vattna paddock?

Inte farligt..

Självklart dammar det varma sommardagar ex. men då rider man ju oftast inte där.
 
Sv: Hur ofta vattna paddock?

I värmen som är nu, 25 grader och sol så vattnar vi nästan varje dag. Ridbanan står i solen hela dagen. Använder flera vattenspridare och tar vatten från sjön (mälaren) så det är ingen risk att vattnet ska ta slut. Rider man själv så är det ingen fara med dammet men det är trist då de dammar när det är träningar och flera rider samtidigt...
 
Sv: Hur ofta vattna paddock?

Vi vattnar ytterst sällan på vår ridbana. Varma torra dagar använder vi en spridare (lite störra på ben köpt i Falserbo) en stund innan vi rider.
 
Sv: Hur ofta vattna paddock?

Utebanan vattnar vi aldrig.

Ridhuset har vi inte varit så flitiga med. På sommarn använder vi inte ridhuset men på vintern. Stallägarna har vattnat ridhuset ordentligt på hösten och sen har de inte behövt göra det alls under vintern.
 
Sv: Hur ofta vattna paddock?

Jag har en sandpaddock som jag vattnar med åvatten. Jag vattnar mycket, i princip varje dag det inte regnar då jag får ett bättre underlag om det är rejält med fukt i sanden. Jag sladdar ofta också...
 

Liknande trådar

Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 973
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 456
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
366
Senast: Pilot
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 265
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp