Hur pålitlitga är gravtesten!?

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

H0N3Y

Undrar de ja. har gjort två stycken för 1½ månad sen. Ett va negativt, de andra va lite konstigt. Visade två streck men inte på rätt sätt.. de skulle vara horisontellt *stava??* men de va lodrätt..

Nu har det gått 3 månader.. jag har inte fåttt nån mens.

Börjar bli orolig varför den inte kommer.

Har fått ett ständigt illamående.... värsta drygt.
Små smärtor som påminner om mensvärk men ingen mens kommer.

jag tror inte att jag är gravid. Men va tror ni de kan vara..?
fått gyntid 1 mars på UM. känns så lång tid att vänta!
 
Sv: Hur pålitlitga är gravtesten!?

Hmm, gör ett till grav test. Det kan ju ta ett tag innan "gravid hormonet", ger utslag på testet... så sa en barnmorska till mig iaf...

Annars är det bara å vänta till 1:a mars...

Lycka till!

//Ewa
 
Sv: Hur pålitlitga är gravtesten!?

Det brukar stå på förpackningarna att OM man ser två streck så betyder det att man är gravid även om det inte ser ut som på beskrivningen. Det andra strecket syns nämligen bara OM man har graviditetshormoner i urinen.

Illamåendet = graviditetstecken
mensvärksliknande smärtor = typiskt graviditetstecken.

jag tror nog att du ska räkna dig som gravid och kontakta MVC för inskrivning. Då kan de göra ett till test på dig för att säkerställa OM du är gravid eller inte, kanske itll och med smygkika lite med ultraljud...

lycka till!
 
Sv: Hur pålitlitga är gravtesten!?

Okej. Tack för ditt svar. . . .
 
Sv: Hur pålitlitga är gravtesten!?

Jag tror att du är gravid, det låter så på din beskkrivning.

Jag gjorde också två "konstiga" test, varav ett visade två steck men väldigt svagt. Det andra visade sig vara positivt. Otroligt chockad blev jag, svimmade nästan. (Fick lägga mig ner, det svartna för ögonen)...

jag hade också små mens-smärtor...

Bra att du har tid att kolla upp det.
 
Sv: Hur pålitlitga är gravtesten!?

Jag gjorde som sagt var två negativa test och fick inte positivt förrens v.8.
MEn de två första hade jag inte gjort på morgonurinen så det kan ju ha spelat in.
Gör ett nytt test då, på morgonurin, så får vi se om inte strecket blir starkare den här gången, för nog låter du gravid alltid :banana: !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka göra en lång historia kort. Från det att vi hämtade vår 8 veckors valp så har hon haft ständiga problem med kisseriet. Hon...
Svar
7
· Visningar
2 744
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 577
Senast: AlmostEasy
·
Gravid - 1år Snokat runt här i flera år utan att ha haft en användare innan men kände det var dags nu. Hur pass skengravid kan man bli egentligen...
Svar
8
· Visningar
1 280
Senast: Tora
·
Kropp & Själ Jag har ingen diagnos på endometrios, men för några år sedan gick jag på kontroller av cystor och dom misstänkte då att det var...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp