Hur petig "får" man vara?

pulkaskurk

Trådstartare
Jag står nu i valet och kvalet för att köpa mig en ny sadel.

Men jag kan inte bestämma mig, ska jag köpa en svart eller en brun?

Personligen tycker jag det är snyggast med brunt till min pålle som är fux med lite ljusare man och svans men allt annat jag äger nu är svart...
Visst jag behöver ju inte bli ruinerad om jag köper även ett brunt träns till.
Men jag har alldeles nyss fått ett par nya fina ridstövlar av min prins och de är såklart svarta och ser de inte galet ut med brunt läder på hästen så kommer jag i ett par svarta stövlar? Eller är jag för petig då?
Jag är lite allergisk mot att ha olika färger på läder nämligen...

Sv: Hur petig "får" man vara?

Jag har mörkbrun sadel och träns till min häst och svarta läderstövlar och jag tycker inte att det ser konstigt ut.

Köp en brun sadel om det är det som du helst vill ha! Jag har bytt färg flera gånger; har sålt grejerna som varit i "fel färg" och köpt nya i rätt färg för pengarna. På Tradera blir man av med hästprylar som smör i solsken... ;) Och det ser inte konstigt ut med svarta stövlar och brun utrustning! :laugh:

Min dotter har en fux av ljusare variant och med ljus man och svans och hon har en svart sadel.

Men ta du brun om du känner för det. Huvudsaken är ju att DU trivs!

Jag har brun sadel och svarta stövlar på tävling (bruna skor + chaps hemma), kan visa bilder om du vill?
Eftersom jag har svart kavaj och svarta hjälmar vill jag absolut ha svarta stövlar! Hade jag haft marinblått istället så hade jag nog på sikt köpt bruna stövlar :p

Köp brunt. Snyggast!

Matcha hästen för sig och dig för sig. Ser bäst ut, annars blir det för mycket.

Jag har brun sadel och svarta stövlar på tävling (bruna skor + chaps hemma), kan visa bilder om du vill?
Eftersom jag har svart kavaj och svarta hjälmar vill jag absolut ha svarta stövlar! Hade jag haft marinblått istället så hade jag nog på sikt köpt bruna stövlar :p

Ja visa gärna bilder! :)

Hmm nu har jag ju nästan allt i marinblått som är väldigt snyggt till brunt :love:

Har självklart en del marin/grå också som inte blir så snyggt till brunt...

Men då kanske det inte ser så tokigt ut med svarta skor/stövlar till brun övrig utrustning trots allt då.
För att sälja skorna och stövlarna är inte att tänka på, då kommer min sambo ha ihjäl mig med tanke på att jag precis fått stövlarna av honom och de är måttbeställda och var dyyra..
Så de kommer att stanna lääänge :)

Ska bara se om jag hade några bra också :D

Brunt
img_4162x_93548988.jpg

img_4302x_93550721.jpg

Svart
img_49321_94713445.jpg

img_51931_94715048.jpg

tvling-grds-238_89423229.jpg

Jag tycker visst att det passar med grått till brunt!! Det enda jag inte använder så mycket är svarta schabrak.

Åhh så fina ni är, gillar verkligen dina färger, för att inte tala om hästen :love:

Det såg inte alls så tokigt ut med de svarta stövlarna till :)
Dock är den bruna sadeln jag tittat på lite ljusare men det kan nog se bra ut iaf :)

Hmm ja grått till brunt kanske inte är så tokigt, är väl bara jag som fått för mig nåt tokigt igen :)

Tack! :love:

Jag hade en ljusare sadel förut (ska se om jag har en bättre bild någonstans):
img_6910_92821769.jpg

Hittade denna bilden också när jag letade efter de ovan, den mörka sadeln med svarta stövlar och grått schabrak :d
img_5801c_104025494.jpg

Jag har börjat tröttna på allt i svart så nu köpte jag en rödbrun sadel som är så fiiiiiiiin! nu kan jag äntligen börja köpa bruna träns och det ska bli så skoj!
jag har både bruna och svarta stövlar men kommer mest använda dom svarta till bruna sadeln.

Jisses vilken fin färg du har på dina stövlar! Vill också ha :love:

Men visst jag börjar nog inse att jag kanske är lite väl petig.
Jag försöker att lägga ned det. Men på något konstigt vis så reagerar jag inte på om andra har olika färger men om jag själv har det känns det lite (läs jätte) fel.

Det blir nog en brun sadel nu efter mycket om och men.

Men då till nästa problem, sadeln är typ antikbrun och då vill jag ha ett matchande träns till.
Har kikat runt lite på träns men hittar mest london, mörkbruna eller rödbruna träns och jag vill ju då såklart ha ett som är antikbrunt som sadeln.
Har någon tips på vart jag kan hitta ett sånt som inte kostar skjortan?
Helst remontnosgrimma men även achen funkar...
Både vanliga och islandsträns är intressant, det ska vara i stl Cob.
Vill inte ha något bling bling eller krussiduller på utan ett enkelt vanligt träns bara med relativt smala remmar på.

Enligt mig då som gillar brunt bäst.
Är charmen med brunt att det inte blir exakt samma nyans på allt.
Och att det ändrar färg med ålder, sol, slitage osv. Det gör i och för sig svart med men då tycker jag det ser dassigt ut medans det bruna bara blir snyggare.

Och jag håller med Sorbe Matcha hästen för sig och dig för sig.

Enligt mig då som gillar brunt bäst.
Är charmen med brunt att det inte blir exakt samma nyans på allt.
Och att det ändrar färg med ålder, sol, slitage osv. Det gör i och för sig svart med men då tycker jag det ser dassigt ut medans det bruna bara blir snyggare.

Och jag håller med Sorbe Matcha hästen för sig och dig för sig.

Kan bara hålla med dig om att det är det som är charmen med brunt att det inte blir exakt och behöver inte vara exakt för att vara snyggt, och det blir som sagt bara snyggare med åren så länge man sköter det till skillnad från det svarta som bara blir tråkigt och ser slitet ut...

/Camilla

Liknande trådar

Utrustning Idag råkade jag spontanshoppa ett par fantastiskt snygga ridstövlar :love: men dom är bruna och all annan utrustning jag har är svart... 2
Svar
22
· Visningar
1 856
Senast: Buck
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på Utrustning, men det kändes mer som lite oseriöst funderande än ett faktiskt... 2
Svar
35
· Visningar
3 498
Senast: Sporthorse
·
Utrustning Jag ska kanske ut på islandshäst-tävlingsbana i sommar, och hästen jag ska rida är en ganska mörk, nästan lite "gråbrunaktig" fux med... 2
Svar
24
· Visningar
5 378
Senast: mily
·
Övr. Hund Eftersom min hund i helgen blev utställningschampion så tänker jag köpa ett nytt, snyggt halsband till henne men jag vet inte vilket jag...
Svar
11
· Visningar
1 086
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Fri tillgång på torrfoder?