Hur reagerar du?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Petronella_Edward
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 81
  • Visningar Visningar 5 508
Sv: Hur reagerar du?

blir skitsur på mig själv och det är ingen som kan prata med mig i bilen hem. Kan hända att jag blir sur på pålle oxå å säjer att en ko hoppar bättre :angel: men sen får jag dåligt samvete för jag vet ju att det var mitt fel. Men jag har så grymt höga krav så jag blir förbannad över ett pet.

*kl* Det beror på hur jag har laddat upp... ibland förväntar jag mej inte så mycket, men tex. sist då jag bara skulle vara med i en LB och var halvt som halvt säker på en dubbel nolla sä gick jag och rev 2 hinder så blev jag så besviken så att jag faktiskt började stört tjuta!! hahaha koomiskt!!!:rofl: den enda gången förutom den som jag har gjort det var på KM i dressyr och hästen (hingst) fick nåt dampryck och började bocka som en tok så tillslut slutade det med uteslutning... :cry:

Hahaha, jaa du. Har bara tävlat lokalt en gång, annars klubbisar, men på den lokala tävlingen gick det verkligen åt helvete.
I första klassen ramlade jag av och i klass 2 så vägrade vi ut oss.

Jag reagerade inte så mycket just då, blev väl irriterad på mig själv, för i första klassen red jag verkligen uruselt, i andra klassen var det högre hinder och jag har lite höjdskräck, och jag var rätt trött, så det är klart att jag blev lite besviken för jag vet ju att jag kan bättre, men det var jäkligt kul att tävla. Det är ju ingen mening med att bli sur tycker jag, det är liksom slöseri på en rolig dag.. :)

ÅH VAD RÄTT! tänk om alla reagerade som du - då kanske vi inte skulle ha några problem med barn som skriker och är jättearga på sin ponnyer/föräldrar för något de egentligen själva ska rätta till! en stor gnägg till dig! :D

Det beror på vilket sätt det gått dåligt på.

Om det är ryttare fel men ändå hästen skötts sig så blir jag mest besviken på mig... och man ska inte vara nära mig precis när jag kommer ut från banan:D Lr det gör man på egen risk.

Men om jag red bra men häst gjorde inte sitt, ja då kan jag nog bli tystlåten och ledsen...
Inte så att jag grinar men vill bara gömma mig lr så...

Men har ett väldigt bra tävlingshumör... tycker iallfall mamma. :)

brukar inte sura länge utan jag är sur kanske 30 lr så sen är det bara att göra bättre nästan gång

Jag blir taggad, beskviken på mig själv osså brukar mina adrenalin kikar komma lite sen så det är därför jag blir taggad :D men jag brukar klappa om lille welshen och säga Vi tyar dom nästa gång :love:

Senast ändrad av en moderator:

Inte sur iaf, analyserar felet och lägger det bakom mig. Lägger sedan upp träningen hemma med tanke på att förbättre det jag inte var nöjd med.

Blir sur, analyserar sönder felet tills jag får hjärnblödning och tränar på mina svagheter.:D

Det är liksom flera stadier...

På tävlingsplatsen;
Sur på mig själv (och gråter ev en skvätt)
Tröstäter lite godis och myser med hästen, söker tröst och peppning hos vänner
Rannsakar mig själv, gjorde jag vad jag kunde (Vad var bra vad var dåligt?)
Tar mig samman till ev nästa klass

Hemma:
Gör eventuellt upp en ny plan tillsammans med min tränare (som dessutom får peppa mig)
Tränar på det som blev fel
Tävlar snart igen

h ehe skäms lite över mig själv men ja blir oftas jätte ledsen...fast när ja väl är hemma igen så blir ja super taggad!:D

först blir jag besviken sen blir jag taggad så då går det bättre i andra klassen :D

Jag blir skitsur först, går inte att prata med mej...blir ju aldrig arg på hästen men mej själv!
Fast under tiden jag skrittar av hästen efter ritten så går det över och jag börjar ist tänka på vad som gick fel. Och tränar vidare.
Sen är jag glad igen;)
Fast när jag tävlar derssyr på min egna häst som är väldigt känslig-gör jag fel gör han ju exakt vad jag ber om- så blir jag inte alls sur utan tar till mej det ist.

Hmm..har lite höga krav på mig själv och hästen tror jag. Går det dåligt så är det nästan hundra på att jag gråter och är så besviken...:(

Det beror på situationen, hur väl förberedda man varit, hur höga/rimliga mål man satt upp, om man själv klantat det, eller undantagsvis hästen. Samt tidigare resultat..

En förlust då och då händer ju alla , det får man ta med en klackspark, men sen beror ju det som sagt på olika faktorer, och är det en klubbtävling är det kanske ingen stor deal, är det en större och man har varit jätteförberedd och tränat mycket, går det då dåligt är det klart man blir besviken.. Och kanske arg ibland med.

Själv har jag mest bara haft motgångar under 2006, men det hjälper ju inte att bli förbannad, så jag försöker bara kämpa och kämpa, och när det ändå inte funkar är det klart man blir en aningens förtvivlad..

Nu vill jag veta hur ni Bukare reagerar om det går dåligt på en tävling? Blir ni taggade/sura/tappar självförtroendet/bryr er inte? Berätta! :)

Jag kan vara missnöjd trots att jag vunnit en klass, och supernöjd även om jag fått ett pet eller två. Beror helt och hållet på förutsättningarna. Om jag vet att jag och hästen gjort vårt bästa för dagen så är jag nöjd oavsett resultat, men om hästen strulat eller jag ridit dåligt är jag missnöjd även om jag vunnit.
Som sagt, beror helt på dagsformen hur jag reagerar om det går dåligt. (om jag blir sur så är det på mig själv, och då brukar jag lämna över hästen till min hästskötare och sätta mig i trailern och sura några minuter så går det över.);) Är aldrig sur länge

Nu var det iofs ett par år sedan jag tävlade sist, men tror inte det har ändrat sig.

hej!!! jag blir lite arg:mad: men gjort e gjort:bump:

Jag åker på tävling för att det är kul, så jag brukar bara tänka "nåja, jag får försöka att göra det bättre nästa gång :D " . Eller om jag gör något riktigt dumt misstag (typ börja på fel hinder :angel:...det brukar jag vara bra på:crazy: ) så bara skratta jag av det :smirk: . Sen när jag vinner en klass...ja, då blir jag RIKTIGT glad:p :banana:

man lär ju sig från sina misstag (iblad i.a.f :angel: ), så man får tänka att man är lite duktigare nu när man gjort de misstaget och inte tänker göra de igen. men alla tänker ju olika

*kl*

Jag blir sur och jättebesviken direkt då jag kommer ut från banan om jag så bara fått 4 fel eller att rundan kändes dålig. Dock är jag medveten om att jag har alldeles för höga krav, men det är svårt att göra ngt åt:crazy:

Jag brukar undvika att prata med ngn tills jag sett filmen(mamma filmar alltid) så att jag kan analysera vad som gick fel. Gjorde jag ngt fel så kommer jag definitivt tänka på det vid nästa tävling(så att jag inte gör om det) och även försöka förbättra mig. Efter jag sett filmen brukar jag bli ganska "glad" igen...

Hästen blir jag aldrig sur på, inte min nuvarande eftersom jag vet att hon brukar göra sitt bästa:love: Däremot kunde jag bli sur på mina ponnyer då en del av dem utnyttjade mina svagheter och i princip bara lekte med mig, fast det var ju ett par år sedan:angel: :rofl: Dock skulle jag aldrig låta min surhet gå ut över ponnyn...

Blir besviken och det syns väldigt väl på mig.. Men jag beter mig som vanligt mot hästen och så efter som det knappast är hans fel. Sen så får man väl tänka på dom gånger som går bra istället. ;D

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 601
Senast: Mirtai
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
565
Senast: Elo
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
655
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka