Hur rengör ni Hopp plattan??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare __miiiaa__
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 893
M

__miiiaa__

ja, hur gör ni? asåå, man vill ju ha den snygg å fr'äch. men vet inte hur!? :confused:

Sv: Hur rengör ni Hopp plattan??

Smöjer efter varje användning med sadeltvål precis som med allt annat läder. Varför skulle det vara svårare ?

Förutom att smörja den som den innan sa så kan man ta en tandborste eller en hammare (Det gör kanske iofs bara jag :angel: ) den vassa sidan alltså och göra rent i springorna för dom blir jävulskt äckliga efter ett tag. Iofs kan man nog använda det mesta.

/Melle

en hammare? :p haha måste det inte vara lättare med typ en skruvmejsel? :D inte lika klumpigt

Först smörjer jag med sadeltvål, sedan tar jag lite fett på och torkar av det överflödiga med en handduk och voíla!
En skinande ren magplatta ready to use again. :p :D

det är väl bara att smörja den som allt annat?
det gör iaf jag.. är den riktigt lerig brukar jag dra/spola av den med vatten, sen smörja. tycker inte den är svårare att hålla ren!

keej, man asså jag tänkte på det äländiga stövet som fastnar på innsidan.!!, SKa prova med en hammare :rofl: ..eller kannske en tandborste! i stället ;)

:rofl:
Det är säkert mycket enklare, det är bara så att jag alltid råkar ha en hammare i närheten, vilket gör att det sluta med den ändå ;) Slö :angel:

Stövet tar man med baksidan på en såndär svamp med hårdare baksida.. Funkar Prima!

haha, jag provade med tanboreste, det funkade!! *överlyklig*
MEn svamp grreejen låter efektivare *asg* det är lite pillrligt att hålla på men en tandborste
tack för hjälpen!! :D :bow:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 218
Senast: Capybara
·
Utrustning Jag har hittat en Globus Clic begagnad som ägaren inte vet vidden på, ngn som vet vart den märkningen sitter? Det är bra pris så jag...
Svar
0
· Visningar
182
Senast: Aleel
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Stora shoppingtråden III