Bukefalos 28 år!

Hur ser era hundar ut efter en skogspromenad?

Jenka

Trådstartare
IMG_2076.jpg

IMG_2078.jpg


Såhär snygg var Sigge när vi kom hem från promenaden nyss. Tyvärr hade jag inte kameran med mig, det på bilderna är väl 10% eller så av vad som fastnade från första början.
I vanliga fall kan han se ut sådär men det mesta/allt hinner lossna innan vi är hemma. Nu har jag kammat igenom honom en gång och behöver göra det igen.

Hur ser era hundar ut efter en skogspromenad?
 
Sv: Hur ser era hundar ut efter en skogspromenad?

Tror du jag vågar dokumentera? I så fall skulle jag aldrig ta ut honom i skogen igen *flin* Även om han är nerklippt så suger tibbepälsen åt sid de där gröna tagggrejorna.
 
Sv: Hur ser era hundar ut efter en skogspromenad?

Härligt! ;)

Efter att ha haft en Cavalier som drog med sig både det ena och det andra hem med hjälp av pälsen så insåg jag det smarta i att skaffa sig en långbent och mycket korthårig vinthund. Det enda som behövs är en sämskinnsduk till vardags och en gummiborste vid fällperioden.

Med andra ord, min hund ser lika prydlig och ren ut när hon kommer ut ur skogen som när hon gick in i den.
 
Sv: Hur ser era hundar ut efter en skogspromenad?

Vi behöver inte ens gå ut i skogen för att Ziva ska få klumpar av kardborrar i pälsen, det räcker med kanten av vägen mot ån :mad: Imorse hittade hon ett ställe med extra mycket av dem och jag tror att jag stod och försökte pilla bort dem i minst 5 minuter innan jag gav upp och väntade med resten tills vi var hemma och kunde borsta bort det lättare. Den mängd jag borstade bort hemma var typ så mkt som på dina foton:p
 
Sv: Hur ser era hundar ut efter en skogspromenad?

P1020032.JPG


Såhär ser Rufus ut efter en normal skogspromenad. Jag tror inte att han vill vara vit för han gör minsann allt för att byta färg till lerbrun :D
 
Sv: Hur ser era hundar ut efter en skogspromenad?

(Jag råkade skriva från squarepants sida nyss, hehe)

Jag har ingen från efter promenaden, men så här såg min lilla ligist ut under promenaden häromdagen :D:
DSCN0297.JPG
 
Sv: Hur ser era hundar ut efter en skogspromenad?

Kardborrar, prästlöss, små gröna taggiga bollar, pinnar i varierande storleka samt en ansenlig mängd smågrus och sand toppat med flera liter intorkat vatten i någon av nyanseran grönbrunt, gråbrunt, grönsvart, svartbrunt, eller slimegrönt.
Ungefär så ser min springer ut efter en vanlig promenad... Men han e söööt ändå :P (ehrm bara i sin mattes ögon)
 
Sv: Hur ser era hundar ut efter en skogspromenad?

Melvin får i luggen/mössan, där fastnar de bäst. Lite kanske han får på ngt ben eller så men inte så värst. Lite skakar han av sig men jus i luggen fastnade en rejäl klunga idag. Tyvärr fastnar de även på kissrundorna morgon och kväll oxå men då bara några få. Men VAD är det? Växer i buskarna förstår jag ju men...när slutar de fröa :crazy:
 
Sv: Hur ser era hundar ut efter en skogspromenad?

Gräsfrön och små runda bollar som jag faktiskt inte vet vad de kommer ifrån. Såg växten dock så jag får väl gå tillbaka och artbestämma någon dag.

Ja, jag hoppas att de slutar SNART. Jag börjar skolan igen nästa vecka= höstexkursionerna börjar= hunden ska förhoppningsvis med. Vi håller oss inte på stigarna under exkursionerna= extremt skitig hund.
 
Sv: Hur ser era hundar ut efter en skogspromenad?

Har inte någon bild på denna datorn men min hund rullar sig i allt och lite till! I somras kom hon på att det var mycket svalt att rulla sig i dypölar. Nu har hon fått för sig att sova på min kudde vilket innebär att när jag vänder mig om har jag hennes rygg i min näsa och det luktar:eek: Trots nyduschad hund! Hon hittade en mycket bra dypöl för någon vecka sedan och lukten vägrar försvinna trots dusch och bad i sjö!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 324
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 613
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Har skrivit här tidigare om min hund som fått en knöl på typ bakre hälen/knät (när jag googlar anatomin så verkar det heta typ tarsus)...
Svar
0
· Visningar
584
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 466

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp