Hur ser sadeln ut att ligga/passa?

CosmicQueen

Trådstartare
Någon som vill hjälpa ang hur denna sadel ser ut att ligga/passa, eller inte passa på hästen?

n740919602_1114271_1857.jpg

n740919602_1114272_2276.jpg

n740919602_1114273_2735.jpg

n740919602_1114274_3018.jpg

n740919602_1114275_3306.jpg

Sv: Hur ser sadeln ut att ligga/passa?

Jag tycker att den ligger i bakvikt.

Jag tycker också att den ligger i bakvikt. Känns som det kommer att bli svårt att få något vettigt stöd i den eftersom man in ekommer sitta i djupaste delen utan lite längre bak...

*är ingen sadelexpert på något vis*

håller med föregående talare, den ligger väldigt ovanpå manken, så jag tror den är för smal.

Tack så mkt för era svar. :)

Jag var ute och provred i den i skritt och trav, var jätteskön och kändes inte som om jag hamnade i bakvikt. Men jag tyckte osså då jag först provade den att den ev såg lite smal ut, låg ovanpå manken sas. Eller ja, vilken manke då.. :rofl: Hästen är helt platt. :angel:

Sadeln ser för smal ut och ligger därmed i bakvikt, för att du sadlat för långt fram tycker jag! Bakom bogbladen, fota då igen.

Okej, tack för tipset. Drog bak den längre först, men sedan la jag den längre fram ändå, fråga mig inte varför. :o Ska prova att det lägga den längre bak imorgon och fota igen.

spänn sadelgjorden och knäpp nya bilder.

Liknande trådar

Utrustning Tips mottages på sadlar som passar maxad cponny Ponnyn har kort rygg och är överbyggd och sadeln åker lätt fram. Har vidd 35 på...
Svar
0
· Visningar
104
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
625
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 674
Senast: morgaine
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka