Hur sitter ni upp på hästen?

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare Anna37
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 161
  • Visningar Visningar 23 722
Jag är så hemskt osmidig att jag måste stå på något, såvida inte hästen är så liten att det bara är att lägga över ett ben... Men annars gäller pall eller dylikt. Ska jag hoppa upp barbacka behöver jag bord :p

Hoppa upp med pall är säkert bra. Men jag har sett många "pallare" som landar med en duns på en häst som inte står still. Hur bra är det för hästens rygg?
Jag tycker det blir samma duns för de som hoppar upp med hjälp av stigbyglarna om inte hästen står still.

Tycker pall är att föredra. Mitt knä fixar knappt vinkeln, och att häva upp mig.
Jag ska prova i veckan utan pall. Förmodligen tå bakåt. Kanske hamnar jag i gipsvagga med knä i felsäkert läge....

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
17 155
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 076
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 385
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka