Hur ska den sitta? Bomlöst.....

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MadickenII
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 675
M

MadickenII

Jaha, här kommer den tiotusende tråden om bomlösa sadlar.....

Fick hem min sadel från Eq**comfort idag, och sprang genast ut och provade!

Jag tyckte att det såg bra ut, inte för lång och ligger stadigt. Men eftersom jag inte kan rida med den (hästfan har fått senskada:cry: )
så måste jag låta min elev rida den dräktiga märren, och testa på detta viset....Vad ska jag titta på och vad ska jag be henne kolla?

Föressten hur ska man hitta en sadelgjord som räcker? den jag har nu är typ 130 cm lång och räcker inte.....Sadelgjordsstropparna sitter långt bak och detta gör ju att gjorden hamnar mera mitt på magen...

Nån som vill hjälpa en vilsen själ, som efter 15 år med hästar och 10 år som hästägare äntligen köpt sin första egna sadel!?

Sv: Hur ska den sitta? Bomlöst.....

Sadelgjordsförlängare i värsta fall? :D

haha ja det är ju en ide...Men jag tycker nog nästan att det är lite pinigt att ha en så omfångsrik häst....

Dock så hittade jag 150 cm sadelgjordar från Horze-får väll köpa en sån och spänna runt!

Men hon är dräkig sa du? Betyder ju att hon kommer minska lite i omfång till våren :) Och klart ett dräkigt sto ska ha lite omfång.

Jaaa... det är sant, hon är dräktig, men det var inte på henne som gjorden inte gick runt.....Det var på min ridhäst, en nordsvensk som INTE är dräktig, därav lite pinsamt!

Men det ska nog gå bra, lite övertalning och råstyrka!

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 311
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 353
Senast: Aifos
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 350
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka