Hur ska jag gå till väga?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Mariie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 637
M

Mariie

Jag håller just nu på att lära min häst bakdelsvändningar, problemet är bara att hann inte kan hålla sig på marken. Så for jag börjar leda och försöka f honom att flytta framdelenn börjar han stegra sig. Många gånger göra han en bakdelsvändning fast "i luften" han flyttar altså framdelen runt bakdelen men istället för att ta ett steg åt ena hållet lyfter han framdelen och gör ett litet hopp. Jag tror inte att han har ont någonstans för har nyligen kollat honom. Hur ska jag gå till väga?

Sv: Hur ska jag gå till väga?

Flytta bara ngt steg i taget, rid rakt fram, flytta lite igen osv och begär inte så mkt centrering i början.

Sv: Hur ska jag gå till väga?

du kan ju pröva att ha en medhjälpare på marken..

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 357
Senast: Tiger tok
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
506
Senast: Redfox
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 383
Senast: MiniLi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att... 2
Svar
38
· Visningar
5 980
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025