hur ska jag gå vidare med hans kondis??

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Kallblod
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 668
K

Kallblod

Min kallblods travare har bara blivit oregelbundet riden i ca 1 år, så han har inte direkt någon kondition, just nu rider jag ut några dagar i veckan bara för att sätta igång honom lite för att få en grund kondis iaf...Jag vill inte börja arbeta honom på banan innan han har lite kondis men då jag väl är på banan, hur ska jag gå vidare då för att det inte ska bli för ansträngande lr för tråkit jämfört med skogsritterna?:) tackar för svaren!!:bow:

Sv: hur ska jag gå vidare med hans kondis??

Bra att inte gå till banan direkt. Men när du väl är de
kan du väl lägga frma lite bommar som ni kan gå över
göra lite western övning, typ labyrint av bommar,
de brukar uppskattas av mina hästar ialf:) +att de blir
väldigt lydiga!

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
4 113
Senast: lirco11
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 353
Senast: Piaff
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år... 2
Svar
34
· Visningar
4 703
Senast: Roxy
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 345
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka