Hur ska jag göra för att inte flyga av :P

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare et_flikkan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 182
E

et_flikkan

Ska åka och rida en kompis häst nästa helg,red han i vintras och hoppade.Han har en otrolig hoppteknik men det förstår man ju när man hör hans stamtavla E:cardento och sen Capitol.Nu e det såhär att jag håller nästan på att flyga över huvudet på honom för att han skuter så jäkla mkt rygg,hand han inte gjort det och varit 180 hög hade jag fått börja tävla hästen men det går inte och det e jag så ledsen för eftesom jag inte orkar hålla ihop honom runt en bana.Men iaf,kan man träna balansen på nått sätt så att jag inte flyger av denna gång.Det e ju ganska långt ner till marken :P.

Sv: Hur ska jag göra för att inte flyga av :P

hehe, vet onte nåt så där, men, håll i manen! :smirk:

nja man lär sig ;) trillar man av är det bara att hoppa upp igen.. nästa gång sitter man kanske kvar lite längre osv.

Det är mitt tips och av min egen erfarenhet så vet jag att det funkar :angel:

problemet är ju att han inte har ngn man :P.Ägaren har klippt bort allt :(

Kortare läder kanske?

Provade med det också men då flög jag ännu högre :P.Han lixom drar huvudet mellan frambenen och bara skuter iväg en åt He***te.Jag tror mer att det e min balans jag behöver träna på,har ju inte ridit så värst många "topphästar".

ha en martingal eller halsring som du kan hålla i över hindret så kanske du kan sitta kvar lite längre ;)

Tänk pâ följande; hâll dig nära hästen i sprânget, akta sâ att du inte rider under tempo, dâ använder en sân häst ryggen ännu mer, titta inte för länge pâ hindret utan se vidare, stick ut hakan o hâll blicken framme, kasta dig inte framât, hästen hoppar o tar dig med, ha ett bestâmt mâl efter hindret sâ att hästen vet att det kommer ngt mer och mâste ta det med i räkningen

Försök titta upp i taket?
Träna upp balansen kan du göra i en galoppsadel - genom att rida kort då så klart Du kan få köpa av mig :angel:

Korta tyglar. (har du för långa tyglar har du svårt för att följa med) Blicken framåt. Trampa ner hälarna så du inte har foten för långt in. Då blir du väldigt baktung och har ännu svårare att följa med hästen.
Som ovanstående skrev också inte komma in i undertempo.
Det är bara en träningssak. :)
Lycka till

Övning ger färdighet.
Tyvärr finns det inga direkta genvägar, man måste lära sig helt enkelt.
Min electro avkomma hoppar oxå med mkt rygg och jag hade svårt med det i början. Men det är bara bita ihop och öva.
Det kommer så småningom.
Enda du kan göra är att hålla i manen och ner med hälarna. lycka till=)

Har själv en Capitol häst så jag vet tro mig (efter att har åkt av i snitt 2 dar i veckan i 6 mån)
Mitt tips: ner med hälarna och låt knäna vara lösas, alltså vrid ut knäna så att de inte rör sadeln.
Eller så gör man som min tränare hon sa till mig att jag skulle sälja hästen om jag inte slutade att ramla av (då slutar man att ramla av).
Lycka till

haha,hästen e ju inte min som tur va :P.Men han e riktigt rolig att hoppa eftersom man verkligen flyger över hindrena.Men tack för allas tips.

Cybbe skrev:
Eller så gör man som min tränare hon sa till mig att jag skulle sälja hästen om jag inte slutade att ramla av (då slutar man att ramla av).
Lycka till

:D :rofl: :rofl: :D

ja, det är en metod :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 069
Ridning Hej! Jag är medryttare på än äldre ridtravare som för det mesta är en helt underbar häst. Innan jag blev medryttare på henne hade hon...
Svar
15
· Visningar
1 268
Senast: Lager
·
Hästmänniskan Jag är så jävl ledsen, rent ut sagt. Jag har en häst som jag haft i nästan sex år, en häst som jag älskar otroligt mycket. De första... 2
Svar
23
· Visningar
4 780
Senast: mackan
·
Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
3 451
Senast: Otter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S