Hur ska jag lära min häst

dragon

Trådstartare
Är det någon som vet hur man lär en häst att göra bakdelsvändning. Jag vill lära min häst det men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga. Och är det någon som vet med hur man lär hästen å göra galoppombyten,är också något jag vill lära min häst men vet inte riktigt hur man ska gå till väga.

Sv: Hur ska jag lära min häst

du kanske skulle ta hjälp av en tränare ,
när jag lärde min häst galoppombyten va jag först jätte säker på att hon tog höger och vänster perfekt , sen red jag på en åtta och sakta av henne lite innan jag bytte volt , minstade travstegen allt eftersom började tex med tre , minsade sedan ner till noll la sänkeln direkt och de har gått jätte bra för mig den vägen ,
hoppas du förstog :)

Liknande trådar

Ridning Jag har haft häst länge, hoppat lite i perioder. Dressyr och gångartsridning har jag inga problem med, klart jag kan utvecklas mer men...
Svar
3
· Visningar
441
Senast: Freazer
·
Ridning Jag har sedan drygt en månad ridit på ett trevligt sto på 15 år. Innan detta reds hon nog ganska sporadiskt, men är inte helt hundra på...
Svar
12
· Visningar
1 019
Senast: Sirap
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 558
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej hej! Hästen jag rider drar alltid upp huvudet när vi gör halt, han kan gå i jätte fin form men ger jag kommando för halt drar han...
Svar
11
· Visningar
574
Senast: iliedtoday
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31