hur ska man göra

orion_x

Trådstartare
Jag har fått hem min kieffer från Tyskland, det var lite delar utbytta, men de hade sytt dit dem illa. Så det ser inte snyggt ut.... Den passar inte hästen längre utan är alldeles för trång.. Han har ju varit utan den nästan 2,5-3 månader. Dessutom känns det som om jag har provat igenom hela försäljarens sadelsortiment utan att hitta något som passar:( . Pappa är förbannad och säger att vi ska åka in och att vi inte accepterar sadelns lagning och att hon måste ge mig en sadel som passar.. Jag tycker mest det känns olustigt och jobbigt.. För jag kan inte köpa en sadel för 22 000, jag kan inte ens köpa en för 10 000 om jag inte kan lämna min nuvaradnde i inbyte.. Så ska det va så, så kommer jag att få sluta rida.. fan. Ni som varit på sharpmans, har ni fått bra betalt för era begangnade sadlar?

Sv: hur ska man göra

Håller med din pappa, kräv en ny sadel, eller tillgodokvitto för den du har!!!! Ge dig inte! Dessutom tror jag du har rätt att kräva pengarna tillbaka, eftersom du reklamerat och dom trots det inte förmått att rätta till felet.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
633
Hästmänniskan En fundering som dök upp i en annan tråd. När man ska köpa en häst och får en längre prövotid, har ni då fått låna med någon...
Svar
8
· Visningar
1 057
Hästmänniskan Ja, hur gör man egentligen? Det finns nog många både säljare och köpare här inne som kanske har svar. Jag vill och behöver ha en ny... 2
Svar
31
· Visningar
4 583
Senast: Kiwifrukt
·
Hästmänniskan Jag har sådan himla beslutsångest. Vi hade tänkt att bygga två uteboxar i kombination med ett vindskydd i den hagen hästarna går i nu...
Svar
12
· Visningar
1 434
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka