Hur ska sidepullen sitta??

Status
Stängd för vidare inlägg.

tinafinis

Trådstartare
Har införskaffat en sidepull. Jag vet bara inte hur den ska sitta så den sitter ordenligt.

Här är en bild på hur jag satte på den. Ska den högre upp över nosen?
Hur hårt ska den spännas där under nosen?

Fler saker att tänka på kanske?
(Ser ut som om käkremmen sitter hårt på bilden.. Men det gör den inte, förstår att den inte ska sitta så hårt som det ser ut som)

23048870.jpg

Sv: Hur ska sidepullen sitta??

Det ser ut att sitta ganska OK. Du kanske borde ha nosremmen lite längre ned, men det beror på hur den hamnar vid användning också. Använd sökmotorn så hittar du ett flertal trådar som handlar om inpassning av sidepull.:idea:

Sv: Hur ska sidepullen sitta??

Tack. Gillar inte sökmotorn här på buke. Eller e de jag som inte riktigt förstår mig på den.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
980
Senast: Shixle
·
Utrustning Gäller kanske framförallt dom med galvad stålram. Hur ser det egentligen ut bakom ”spikhuvudet”? Hur fäster dom in i stålramen? Jag...
Svar
10
· Visningar
402
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 302
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
468

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka