Sv: Hur skickar man utrustining på posten??
tyvärr så kan jag bara hålla med, posten är inte speciellt pålitliga! Jag använder mig hellre av bussgods, speciellt när det är tyngre värdefulla saker så som sadlar.
Det har hänt flertalet gånger att saker försvunnit med posten och det är ju nästan omöjligt att få ersättning för detta. Här om veckan skulle jag lösa ut ett paket från ett företag mot postförskott på macken här i närheten. Kassören hämtade paketet och lämnade ut det och tog betalt för resterande saker jag köpte. Nu var jag ju så ärlig så jag påpekade att paketet skulle lösas ut för runt 2000kr. Men om jag inte gjort det eller inte sett det från början, vem hade då blivit ansvarig?
Jag har även praktiserat på posten för flera år sedan när man fortfarande gick i skolan. Mycket kanske har hänt sen sist men jag var iallafall med och sorterade paket och större brev som lämnats in. Kommer speciellt ihåg ett brevpaket som det satt fullt med aktas klistermärken på, kras sa det om det paketet när det hivades genom luften ner på botten på en stor vagn. Enda reaktionen från mannen som slängde var att paketet var dåligt förpackat och axelryckningar. Jag kan ju tycka att man kanske ska vara lite mer försiktigt än så när man hanskas med paketen oavsett om de är bra eller dåligt förpackade!
Enda negativa upplevelsen med bussgods jag har haft hittills är att det tog 2 veckor för dem att sätta in mina pengar för en sadel jag sålt med efterkrav. Dåligt!