Hur skjutton sla man göra..

orion_x

Trådstartare
Lite jobbigt det här.. kiwi ska ju stå så stilla som möjligt nu när hon är sprutad, går hon i stora hagen drar tvååringen igång henne så hon galopperar.. Knåpade ihop lilla hagen igårkväll så hon skulle kunna gå där. Hon gick där sist hon var sprutad, men efter två veckor fick tvååringen nog och rev kortsidan med stolpar och allt.:o
Nu fick tvååringen gå i den stora hagen tillsammans med vår travare. Vid sju ikväll kommer grannen in och säger att Lillan är lös igen... :crazy: *suck*
Hur fan ska man bära sig åt med en häst som ska stå still, och en liten som vägrar stå still och som vägrar gå någon annan stans än med Kiwi :confused: :confused:
Visst, det går väl bra när jag är hemma och kan jaga henne, men jag är ju inte hemma hela tiden jämt.. Dessutom är hon väl fruktansvärt underaktiverad nu när det är så mycket snö och de inte rör sig så mycket... Ska nog be syrran gå en sväng med henne imorgon..

Sv: Hur skjutton sla man göra..

Man skaffar bättre stängsel och rejälare aggregat :devil:

Skämt åsido, det är kanske lite svårt nu med vinter och allt, men lär unghästen att stängsel är inte att leka med. De mest inbitna stängselmarodörer brukar gå att 'elchocka' sans och vett i,d et är bara en fråga om HUR rejäla smällar de får.

Annars, om det handlar om en längre period kan ju lekkompis till tvååringen vara aktuellt.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 914
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 412
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
28 254
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen... 2
Svar
36
· Visningar
7 996
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka