Hur skriva kontrakt - osedd häst

FrittePower

Trådstartare
Bakgrund :

Ska om allt går i lås - ta hem en oinriden unghäst ifrån Danmark. Givetvis ska veterinärbesiktning ske.

Min fråga

Hur gör man för att skriva ett kontrakt med säljaren man inte kommer träffa? (iaf inte innan köp)

Jag funderade på att köpa färdiga kontrakt exempelvis från Granngården -skriva- och sen skicka på post, och ett skickas upp igen till mig.
Men vad händer om man skickar ett signerat ofärdigt kontrakt på det viset och det fylls i mer 'utanför' min vetskap? Nu litar jag på säljaren dock.

Men finns det någon bättre sätt?

Tack på förhand! /FP :laugh:
 
Sv: Hur skriva kontrakt - osedd häst

Om du fyller i alla uppgifter osv bör det inte vara någon fara, men å andra sidan om nu ägaren vill kan denne lägga till grejjer, sen skriva på. Då är kontraktet giltligt eftersom din signatur betyder att du godkänner vad som står på. Kan du inte fylla i det, utan signaturen, skicka iväg dom efter hennes signatur och sedan skriva på själv och skicka tillbaka ena kopian? Är väl omständigt men då är du trygg iallafall.
 
Sv: Hur skriva kontrakt - osedd häst

Ja det skulle säkert fungera att göra, att jag inte tänker så långt:D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Min häst är snart såld, och jag håller på att försöka ta reda på allt som är lämpligt att jag gör innan köpet går i lås, och vad jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 817

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp