Hur skulle du reagera om ...

Sv: Hur skulle du reagera om ...

Det beror nog på en rad omständigheter, tex om man lever ihop, om han har vårdnad om barnen, hur ofta han gör det, hur relationen är för övrigt.

Jag skulle bli heligt förbannad, oavsett.

Och hur gamla barnen är.

Om mitt ex skulle röka på så skulle jag strunta fullkomligt i det. Våra barn är 22 år.

Men jag antar att det handlar om en pappa till mindre barn.

Jag skulle tycka han var dum i huvudet. och sedan skulle jag säga till honom att sluta och gå till någon som kan hjälpa honom med det och det skulle jag stötta honom till 110% med.
Tills dess hade han inte fått vara själv med barnen, och definitivt inte fått köra bil med dom.

En gång? Hundra gånger? När var och hur?

Jag kan inte ge ett entydigt svar på det, det kan vara tokfel, och en bagatell.

Jag hade väl mest blivit sur och undrat varför han känner att han måste dölja sådant då jag ju är ganska liberal i den frågan.

Jag hade väl mest blivit sur och undrat varför han känner att han måste dölja sådant då jag ju är ganska liberal i den frågan.

Jag har gått och sugit på det där sedan jag såg tråden och skulle just till att skriva något i stil med att jag inte hade blivit så glad, mest för att han inte varit ärlig.

Jag är inte helt liberal i frågan men jag hade inte blivit tokarg om han berättat det så vi kan hitta en lösning :p

*kl*
Jag kan inte låta bli, jag får General Knas - 12/12 på hjärnan var gång tråden dyker upp bland nya inlägg. Så, nu var det sagt.

Jag är ganska liberal när det gäller just cannabis men jag hade undrat varför han döljer det för mig och hur ofta han röker... Jag vill inte bo med någon som är beroende av vare sig alkohol eller cannabis.

Hellre cannabis än alkohol. Men inte inärheten av barnen tack.
Hanhåller väl det hemligt eftersom det är olagligt och de flesta här är så satans stuck up när det kommer till cannabis. Inte konstigt.

Oj! Ja, utifrån mitt läge hade jag minst gått i taket och undrat vad fan han sysslar med..

Medans han hade ansvar om vår dotter och han var hög? Heligt förbaskad!!

En utekväll utan ansvar för vårt gemensamma barn, inte arg alls. Men iom att det är olagligt så känns det som om vi ska hålla oss på rätt sida :)

Och vad är rätt med nikotin?

Men visst, frågan blir annorlunda beroende på om man lever ihop eller inte.

Det har med berusningen att göra. Du kan ta en cigg eller peta in en snus och fortfarande köra dina barn till dagis. Det kan du inte om du rökt på. Sen är man ju ingen vidare förebild men det är ju en helt annan tråd!

Jag hade ifrågasatt hur han tänkte och vad för förebild han vill vara för våra barn. Hade det varit när de var små och han hade haft ansvaret för dem själv så hade jag blivit fruktansvärt besviken och ifrågasatt om han överhuvudtaget skulle ha dem själv när han är så oansvarig.

Han hade åkt ut med huvudet förre.
Jag tolererar knappt nicotin (och om han luktar rök får han inte ha hand om barnet), kvittar om barnet var i närheten eller 100 mil bort

Hur ofta? Hur mycket? Vad hade han för ansvar under tiden? Våra barn?

Om han gjort det en gång under en utekväll med kompisarna hade jag inte brytt mig nämnvärt. Hade han gjort det hemma i soffan medan han tittade på barnprogram med barnen hade han åkt ut med huvudet före (fast det hade han då inte kunnat dölja - men jag hoppas ni fattar poängen).

Liknande trådar

Småbarn Jag ska köpa vantar till barnen och blir tokig på vad jag ska välja. De har tunna tumvantar i bomull som blir för blöta och kalla nu...
Svar
16
· Visningar
1 087
Senast: Dunet
·
Småbarn Vi har en Bugaboo Donkey Duo som sjunger på sista refrängen, och det är dags att skrota den. Jag har tittat på Thules cykelvagnar. När... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 752
Senast: Seaside
·
Småbarn En kollega sa till mig idag att hon inte använder parfym för att hon har barn ( som är drygt 1 år). Är detta en rekommendation att även...
Svar
7
· Visningar
677
Senast: Fille
·
Småbarn Vad ska era barn få för kalendrar i år? Jag vägrar Nissedörr som kräver engagemang. Men vill ha lite extra december mys. 3,5åring som...
Svar
16
· Visningar
941
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka