Hur skulle ni göra

U

UlleGull

Behöver´verkligen er hjälp nu,sålde min blandrashund här i våras då hans psyke inte klarade av att jag och min make separerade. Desutom fick vi i samma veva avliva vår åldriga hund. Så på bara 1 månad försvan 2 från hans flock.

Han flyttade till en tjej i samma kommun som messade att allt gick över förväntan.
Idag ringer de från ett hund pensionat ca 5 mil från mig och medelar att de har min hund där, de visar sig då att någon hittat honom och lämnat in honom på detta pensionat och att hon inte kontaktat kennelklubben för ägarbytet som skulle göras. Vilket hon sa att hon skulle ta hand om.

HAn är inte efterlyst som saknad och tyvärr har jag inte hennes nummer kvar då mobilen jag hade nummret i har gått sönder.

Vet ej om ha rymt eller blivit dumpad av henne och jag undrar nu hur skulle ni gjort?
Nu är han här hos oss i allafall och jag kommer åtminstone ringa polisen i morgon igen.

Då de på pensionatet ansåg att jag är denna rätta ägaren så kördes han hit.

Tänk ändå om hon har övergivit honom:mad:


Hur skulle ni löst detta på bästa sätt??
Polisen kunde inte få fram hennes nummer då de är hemligt.

Vet ju samtidigt inte om hon bor inneboende hos någon och numret står på honom/henne.

Men hur skulle ni löst denna situation?
 
Sv: Hur skulle ni göra

Hon borde väl höra av sig till polisen förr eller senare om hunden är borta? Det verkar ju lite konstigt att bara överge den o tro att den går typ upp i rök?
 
Sv: Hur skulle ni göra

eller hur? hoppas de verkligen inte är så:( Men borde man inte ringa och efterlysa en hund så snart man märker att den är borta? Lite märkligt att hon inte gjort det redan...
 
Sv: Hur skulle ni göra

Fast med tanke på tidigare diskussioner i ämnet här på forumet så prioriterar inte alltid polisen bortsprugna hundar. Så det kan ju hända att hon hört av sig till polisen ändå. Men det verkar u konstingt när du haft kontakt med polisen.

Du har inte kvar hennes nummer på köpekontraktet?
 
Sv: Hur skulle ni göra

Nej där skrev hon inte upp sitt nummer utan bara sitt personnummer och sin address. Ska ringa polisen idag också för att se om hon ringt under kvällen eller morgonen här idag. Mán kan ju hoppas på att der är så att de bestämt sig för att leta efter honom innan de ringer och efterlyser honom bortsprungen:(
 
Sv: Hur skulle ni göra

Polisen kunde inte få fram hennes nummer då de är hemligt.

Men hur skulle ni löst denna situation?

Polisen kan få fram även hemliga nummer. De får dock inte ge ut dem vidare.

Om du har namn och adress ser jag inget problem. Åk dit! Kan du inte själv åka dit kan du ju alltid slå en signal till någon av hennes grannar och be att de tar kontakt med henne. Slå på adress på eniro så hittar du lämpliga telefonnr.
 
Sv: Hur skulle ni göra

De är ju de jag också funderat på:( men tänk om de skulle vara så pass ILLA att hon faktisit dumpat honom och inte längre vill ha honom...

Vad gör jag då?? känns för jävligt att då åka dit med honom.
Ska i allafall till och börja med ringa polisen iag igen för att se om hon ringt...
 
Sv: Hur skulle ni göra

Men det måste väl ändå vara bättre att få veta om det verkligen är så att hon har dumpat honom?! I så fall måste du ju hitta en annan lösning för din hund. Måste vara bättre att få veta sanningen så snart som möjligt...
 
Sv: Hur skulle ni göra

De är ju de jag också funderat på:( men tänk om de skulle vara så pass ILLA att hon faktisit dumpat honom och inte längre vill ha honom...

Vad gör jag då?? känns för jävligt att då åka dit med honom.
Ska i allafall till och börja med ringa polisen iag igen för att se om hon ringt...

Vill hon inte ha honom, så blir hon väl bara glad att han kan vara hos dig. Så lämna honom där är ju inget alternativ.
Antingen behåller du honom, eller så hittar du ett nytt hem.

Varför han inte skulle klarat av att vara hos dig för ni gick isär, det begriper faktiskt inte jag ;)
 
Sv: Hur skulle ni göra

Nej inte jag heller.

Jag förstår inte hur det skulle vara bättre att "förlora" hela sin flock vs att förlora en person ur flocken :/

Men aja, det blev ett sidospår..
 
Sv: Hur skulle ni göra

Tycker inte jag ska behöva gå in på och förklara mig till varför jag sålde honom. Men då han är en enortmt krävande hund och min exman inte var intreserad längre att hjälpa till med honom kände JAG att jag inte klarader av situationen just då:( då jag dessutom har 5 barn där 2 av dem har SVÅR ADHD.
Dessutom började våra grannar klaga på att han ständigt och jämnt skällde då jag inte var hemma och jag fick varnig från min värd. Ansåg då att mitt hem var viktigare en hunden vid de tillfället.

Har i allafall kommit en bit på väg och fått tag i hennes hyresvärd som ska kolla läget lite och sedan ringa mig.

Så vi får se vad som händer här framöver.
 
Sv: Hur skulle ni göra

Nu är äntligen gåtan löst och vovven är där han hör hemma idag:)
 
Sv: Hur skulle ni göra

Tjejen som köpte honom av mig har i sin tur precis sålt honom till en tjej för 1 vecka sedan.Hon hade störstadat sin kåk och haft altandörren öppen. OCh han har smitit ut. Hon hade anmält honom försvunnen direkt och hon plus alla grannar hade letat efter honom under kvällen och natten. Då låg han ju redan nöjd och glad här hemma och sov.
Så hon hämtade honom här och man märkte att de redan var väldigt fäst vid henne:) Vi fick dessutom ett bra och trevligt samtal.

Slutet gott alting gott:):banana:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp