Hur små barn kan gå i sömnen?

Kalaspinglan

Trådstartare
Funderade på om Filip, 17 månader, gjorde det idag på middagsluren...

Han hade sovit kanske 40 minuter, sedan gick han till ytterdörren och stod där en stund. När jag sedan glatt hälsade "god morgon" så började han störtgråta, och var otröstlig i ..ja, säkert en halvtimme.

Kan det vara så att han gått i sömnen och att jag väckte honom?

Jag har ingen erfarenhet alls av just sömngående...
 
Sv: Hur små barn kan gå i sömnen?

Bra fråga... jag har undrat ibland varför Lova är hysterisk då hon vaknar (hon har dock inte vaknat vandrandes.. men samma hysteri som du beskriver)
 
Sv: Hur små barn kan gå i sömnen?

Vår son gråter i stort sett alltid när han vaknar och vill då vara nära. Kanske hade din son inte sett dig och blev "efter-ledsen" när han hittade dig?
 
Sv: Hur små barn kan gå i sömnen?

Min dotter gick i sömnen när hon var ca 1½ år. Hon vaknade till i hallen och fick totalpanik för hon inte låg i sängen :( Så är inte omöjligt!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 695
Senast: Madalitso
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 825
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 680
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 241

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp