Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har inget med behov att göra utan att det är sundare att leva med andra människor.
Fast vem har sagt att vi inte lever med andra människor?Har inget med behov att göra utan att det är sundare att leva med andra människor.
Nja, introverta är mer benägna att bli deprimerade och det gäller att hålla igång så att inte grubblerier tar över.Men att inte vara med på festligheter är inte samma sak som att inte leva med andra människor. Att sedan påstå att man mår bäst av att vara social när man inte vill är ju som att tala om för en extrovert att du mår bäst av att avstå från festligheter.
Umgås med människor är inte samma sak som att leva med människor. Jag skulle nog vilja påstå att introverta i samma utsträckning som extroverta lever med andra människor. Det är inte asociala människor vi pratar om.
Men, det verkar vara lätt att tro det och missuppfattningarna är många.
För att ta som ett exempel: Jag som introvert kan ibland verkligen undra om extroverta verkligen är så sociala som de tror. För det är helt säkert att de allra, allra flesta extroverta beskriver sig som extremt sociala och det vet vi nog alla att det inte är säkert att man är för att man tror det. Precis som vi tror att vi är osociala men sällan upplevs som det. Iallafall inte i rätt sällskap.
Vilka är vi?Fast vem har sagt att vi inte lever med andra människor?
Nja, introverta är mer benägna att bli deprimerade och det gäller att hålla igång så att inte grubblerier tar över.
Vilka är vi?
Nja, introverta är mer benägna att bli deprimerade och det gäller att hålla igång så att inte grubblerier tar över.
Ps. fler introverta som har svårt att bjuda hem folk? Som hellre åker till andra för då kan man själv välja när man vill avsluta kvällen?![]()
Just det, att åka på konferens med jobbet och dela rum med någon är så främmande för mig att jag brukar skämta om det![]()
Har du källa på det?.
"There are quite a few studies which show that introverts suffer more from depression than our more extraverted counterparts. For example, Dr. David S. Janowsky of the University of North Carolina conducted a 2002 study where he found a preponderance of introverts (74%) in a depressed population. And in a 2001 article in Current Psychiatry Reports, Dr. Janowsky cites scientific research to support his conclusion that increased introversion predicts the persistence of depressive symptoms and a lack of remission." http://www.healthcentral.com/depression/c/84292/115984/personalities/#sthash.mBkr0w2H.dpuf
Notera:
"Since greater isolation can deepen an already existing depressive episode it is critical that despite your introverted tendencies, you do seek out support and human connection."
http://www.healthcentral.com/depression/c/84292/115984/personalities/#sthash.mBkr0w2H.dpuf
Nope, där går vi skilda vägar.....jag som tyckte du skrev om mig i förra inlägget
Jag älskar ju att vara hemma så jag åker ingenstans helst. Gillar bättre när folk kommer hit och de får gärna stanna hela dagen om de vill.
Har nog aldrig åkt över till en kompis och varit med dem på väldigt många år. Däremot är det väldigt ofta folk här, kompisar, barnens kompisar, ibland är hela huset invaderat men å andra sidan jobbar jag halvtid och har många timmar på mig på vardagarna ensam och kan ta igen.
Men det är min väldigt sociala sida som vill ha folk här och är sedan jätteglad när de åker hem.![]()
Bara läst trådstart.
Jag tänker direkt att det kanske har att göra med hur du sorterar intryck och hur du tolkar ljud (och syn). Jag blir gröt i huvudet direkt om det är mkt folk för jag har väldiga problem att sortera... Och konsekvensen blir att jag observerar och är mer avvaktande än om vi är väldigt få som umgås. Jag är både introvert och har adhd så för mig ligger förklaringen där. Om det känns rätt för dig att avstå större sociala tillställningar så gör detsjälvrespekt
![]()