Hur sparar jag ett textdokument som .pdf?

Blueberry

Trådstartare
Är det ens möjligt?
Har skrivit mitt cv i word, och vill ha det som pdf.
How to do it?
Jag har ju acrobat reader och andra adobeprogram...
Hjälp hjälp!

:bow:
 
Sv: Hur sparar jag ett textdokument som .pdf?

sök efter ett program som heter pdf creator. lägges som en "spök"skrivare
 
Sv: Hur sparar jag ett textdokument som .pdf?

okeys, jag ska undersöka saken :bow:

(annars mailar jag helt enkelt mamma, så att hon får fixa det på jobbet :angel: )
 
Sv: Hur sparar jag ett textdokument som .pdf?

Detta är ett väldigt bra gratis program du kan ladda upp.

http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp

Du måste ladda upp "free download" sedan ladda upp "free converter". När du har installerat dessa så öppnar du dokumentet du vill omvandla, Klickar på "File", välj "Print", När "Print" rutan kommer upp ska du välja "CutePDF writer". (där listan på dina skrivare kommer upp). Inget dockument blir utskrivet då men det skapas en fil på din dator med dokumentet i PDF format (ditt orginal dokument finns fortfarnde kvar också).
Jag använder detta väldigt mycket eftersom en PDF fil laddas upp mycket snabbare på email samt folk som inte har orginal programmet som du skapade det i har inga problem med att öppna det.

Vet ej vad "File" + "Print" är på en svensk dator. Kanske fil + skrivare?
 
Sv: Hur sparar jag ett textdokument som .pdf?

File = Arkiv
Print... = Skriv ut...

(Och ladda ner programmet, inte upp)
 
Sv: Hur sparar jag ett textdokument som .pdf?

Har bott i England i över 20-år så får ursäkta om det blir lite svengelska ibland.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 226
Senast: Enya
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
629
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 032
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 315
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp