Hur stor skillnad?

Dosami

Trådstartare
Jag skall köpa en ny hopp sadel till min häst, och har hittat en begagnad. Har provat ut en likadan till henne som jag lånar nu, enda skillnaden är att den jag lånar är 17½" och den som jag tänkt köpa är 17. Det är en flatback.

Den på 17½ känns bra och jag undrar om det känns mkt stor skillnad på ca 1,25 cm. Det bästa hade förståss varit att provrida i sadeln men den finns lite långt bort.

Tack på förhand

Sv: Hur stor skillnad?

Ok, tack... :) Hon skulle maila några fler bilder. Det är inte så lätt att hitta begagnade.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
538
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
978
Senast: Shixle
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 013
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka