Hur ta hand om grönsaksöverskott?

Jag brukar frysa in färsk spenat som den är (den ska dock ligga luftigt) sen är det bara ta ut en näve blad och slänga ner i grytor, köttfärssås mm
 
Av ett och annat skäl får jag plötsligt hem en jäääkla massa grönsaker varje vecka. Lite olika sorter men oftast paprika, aubergine, blomkål, broccoli, färsk spenat och ruccola, tomater, selleri, fänkål, rotfrukter mm.

Har precis testat att frysa in tärnad paprika och blomkål. Tomater går ju att göra kross av för att konservera men hur sjutton ska jag kunna ta vara på resten? Vad gör ni för egna konserver?

Det funkar också jättebra att köra många grönsaker till mos, tillsammans eller var för sig och sedan torka. Det blir sedan perfekt "buljongpulver".
 
Om du tar omvägen via mig när du skall till Ultuna kan du få en Electrolux köksmaskin från tidigt 50 tal o en dito symaskin, fast den kanske @Monstermom vill ha?
OT, kom tröjan jag skickade fram? Kunde den räddas? Dom tillverkas inte längre så de torde vara rariteter.
 
Om du tar omvägen via mig när du skall till Ultuna kan du få en Electrolux köksmaskin från tidigt 50 tal o en dito symaskin, fast den kanske @Monstermom vill ha?
OT, kom tröjan jag skickade fram? Kunde den räddas? Dom tillverkas inte längre så de torde vara rariteter.

Det var snällt, det hade jag säkert - men sen min pappa dök upp med en enorm "ny" (ca 115 år tror jag...) stickmaskin igår kväll så har jag intagningsstopp. Nu finns det inte plats för apparaterna jag har, så fler får inte flytta in. :o
Men ta symaskinen @Migo , de är roliga apparater! :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp