Hur ta reda på hunds chipnr?

AnneSofie

Trådstartare
Jag är världens slarvigaste matte och har tappat bort lappen där min hunds chipnr står. Nu ska jag byta försäkringsbolag och måste ha detta nr. Hur gör jag för att få reda på det?

Hunden ifråga är en blandis, och jag har varit inne på Sv. kennelklubbens hemsida där hon ska vara reggad, men där går det inte att söka på blandras och jag har inte lyckats hitta nån annan sökfunktion på hemsidan heller som fungerar.

Måste jag åka till en vet. som har en chipläsare eller finns det något smidigare sätt? (tacka vet jag katten, där är det bara att läsa innantill i hans öra så vet man:p)

/Annso

Sv: Hur ta reda på hunds chipnr?

Har du kollat på hunddata? där finns hunden med om den har tävlingslicens. Annars står väl numret på någon räkning från ditt nuvarande försäkringsbolag?

I andra fall så har veterinärer, (kanske vissa hundklubbar, ibland polisen) chipavläsare och kontaktar du någon med en sådan kan du säkert få hjälp av dem att ta reda på numret.

Vet du inte var några papper alls är? Registreringsbevis? Vaccinationsintyg? Ring till den veterinär som du var till sist (vaccination eller liknande) och fråga om de har uppgifterna sparade.

http://kennet.skk.se/hunddata/ där kan du söka på din hund med hjälp av namnet. Välj Ras "Ej stambokförd i SKK" så borde det inte finnas så många som heter samma :)

Annars, ring din lokala brukshundklubb - dom har alltid avläsare att tillgå.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Smart watch
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Handdukar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka