Bukefalos 28 år!

Hur tänker de som gör startlistorna??

Ramona

Trådstartare
Tjejen som rider min d-ponny rider en annan d-ponny i samma klass.
Vi ska tävla i helgen och nu har de satt henne som startandes 5 och 7 i LA A:0.
Hur tänkte de då?
Varför inte sätta henne som nummer 2 och 17??

Ni som gör startlistor tittar inte ni på namnen nör ni gör dem?
Om det är samma namn, och det är ett ovanligt namn, tror ni inte att det är samma person då?
 
Sv: Hur tänker de som gör startlistorna??

Hej!

Skriver själv många startlistor och med många startande kan det blir rörigt... Men ring och prata med arrangören, man ska ha rätt till 7 eller 8 starter emellan sig själv har jag för mig!
 
Sv: Hur tänker de som gör startlistorna??

Jag gör våra startlistor och jag knapprar helt enkelt in i programmet att det ska vara minst antalet starter i klassen mellan ryttare med flera olika hästar. Då kommer de automatiskt att hamna så långt ifrån sig själva som det går. :)

Alla kanske inte har det programmet, men det underlättar väldigt i allt sekretariatsarbete.
 
Sv: Hur tänker de som gör startlistorna??

"Ryttare som rider två eller flera hästar, ska ges sådan startordning att minst 8 ekipage skiljer hans olika starnummer"
saxat från TR III moment 377

Ring och fråga arrangören hur dom har tänkt och lösa detta.
 
Sv: Hur tänker de som gör startlistorna??

Jo, jag mailade och frågade om de kunde stoppa in henne någon annanstans och de kunde de sa det.
Men det är ju inte det som är problemet, det går alltid att lösa problem när man hittar dem.
Men saken är att det inte är första gången det händer och man orkar inte alltid höra av sej till tävlingsarrangörerna för att ändra i startlistorna. Det känns som det är deras jobb att sköta det administrativa. Jag anmäler, betalar, värmer upp och hoppar klassen....resten ska jag inte behöva tänka på.

Såååå många starter är det inte att man missar det.
 
Sv: Hur tänker de som gör startlistorna??

ooh, vad avundsjuk jag blir :crazy:

Håller på att få styrelsen att inse vilken otrolig massa jobb vi skulle spara på att ha ett riktigt program istället för att behöva skriva alla listor i excel...
 
Sv: Hur tänker de som gör startlistorna??

Jag såg oxå det.. men nu har de ju ändrat så att hon i LA hoppar direkt efter sig själv? :crazy:
Alltså hon startar som nummer 6 och som nummer 7 eller hur det nu var?
Nu har hon inte ens en imellan sig :crazy:

Men vi kanske kan ordna det på plats?
 
Sv: Hur tänker de som gör startlistorna??

När jag göra listorna så brukar det lottas automatiskt så att det ska få ett visst antal starter mellan sig (minst 8 st), men jag brukar kolla igenom lite snabbt för det är inte alltid det funkar (speciellt inte på ponny om det är få starter i tex b-ponny och det är någon som har 2 ponnyer och då får man ett felmedd om detta med för nära starter och kan ske tänker att det gäller b-ponny bara).
 
Sv: Hur tänker de som gör startlistorna??

Säg ingenting då...
Då måste dom göra paus och vänta på att din ryttare ska hinna rida fram. Om dom nu inte kommer på det på själva tävlingsdan.
 
Sv: Hur tänker de som gör startlistorna??

När jag gjorde startlistorna i min klubb (på den tiden då det inte fanns anmälan via nätet) så lottades alltid startordningen, MEN, de som hade 2 el fler hästar till start i samma klass var bara med på en häst i lottningen, och efteråt la jag in den/de andra hästen/hästarna på lämplig plats i listan (oftast med ca 10 ekipages mellanrum)

Att som Moneypenny föreslog, inte säga något, tycker jag inte är någon bra idé. Misstag kan alla göra, och det är alltid trevligast om man hjälps åt att reda ut det i tid, tillsammans.
Ring o prata med arrangören!!
 
Sv: Hur tänker de som gör startlistorna??

läste du mitt första inlägg i tråden? :smirk:

TS verkade bara inte så pigg på att ringa och snacka med arrangören varje gång, då så får man väl strunta i det då, det är ändå arrangörens misstag. Men visst är det schystare och säga till i tid.
 
Sv: Hur tänker de som gör startlistorna??

Japp, läste det oxå, men jag tycker ändå att det inte är så bra att lösa det genom att strunta i att säga till, trots att de missat två gånger. Som sagt, att fela är mänskligt...
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 426
Senast: zarmino
·
Hoppning Tänker att det är väl rätt ovanligt? Känner ni till några? Är väl bara D-ponnyer som ”kan” göra det, med tanke på mankhöjd/hinderhöjd...
Svar
15
· Visningar
2 268
Senast: Lady_S
·
Träning I kölvattnet av Helgstrandsskandalen vill jag slå ett slag för grundridning (och markträning) och då menar jag inte lätt klass, utan...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
8 070
Senast: Bison
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 184
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp