Hur tänka kring xtra jobb? behöver bolla med er...

lovehorses

Trådstartare
För att börja från början..
För ca 1 ½ år sedan jobba jag inom ett yrke, barninriktat, Trivdes jättebra att jobba med barn och har gjort det ca 10 år. Tyvärr på grund av andra omständigheter hamna jag väldigt nära väggen om inte in i den. Efter mycket om och men sluta jag att jobba med barn.
Hamna för va 1 år sedan inom en annat vårdyrke. Fick fast tjänst på deltid. Nöjd och glad.
Men sista månaderna har jag känt att jag saknar att jobba med barn, det kommer smygandes ibland och knackar på axeln.

Nu hitta jag en tjänst som är ca 30tim /mån inom barnvärlden.
Tänkte då att man kunde kombinera dessa två yrken och känna efter hur det känns aatt jobba med barn ingen.
Samtidigt är jag livrädd för att hamna i den stora gropen igen.
HUr hade ni resonerat, tänkt?
I mitt huvud låter det otroligt bra....

Enligt mina egna erfarenheter så är det inte alltid antal timmar som betyder mest när det gäller utmattning utan hur själva situationen ser ut i det stora hela.

Jag klarade (knappt) att jobba 75% på ett ställe. För MIG var det en för stressande arbetsplats, plus det blev väldigt mycket flängande runt om. Jag skulle aldrig ha klarat av att jobba 100% där.

Nu jobbar jag 100% på ett annat ställe som passar min trötta hjärna mycket bättre och det går riktigt bra :)

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 265
Senast: Squie
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 007
Senast: malumbub
·
R
Skola & Jobb Vilka är de största riskerna med att ta en anställning hos en arbetsgivare utan kollektivavtal? Under vilka förutsättningar kan det...
Svar
16
· Visningar
1 555
Senast: Lobelia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 734
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka