Hur torka upp hage

vinkelina

Trådstartare
Sommaren börjar lida mot sitt slut och hästen vars hage jag lånat vill ha tillbaka den. Vill inte sätta min häst med senskada i lerhage, utan måste fixa i ordning en av hagarna med sandbotten,som är i usligt skick. Nertrampad,våt och dynga. Ingen har använt den på ett tag så den har förfallit,fungerat lite som sjukhage.

Hur torkar man bäst upp en hage? Har typ en vecka på mig

Sommaren börjar lida mot sitt slut och hästen vars hage jag lånat vill ha tillbaka den. Vill inte sätta min häst med senskada i lerhage, utan måste fixa i ordning en av hagarna med sandbotten,som är i usligt skick. Nertrampad,våt och dynga. Ingen har använt den på ett tag så den har förfallit,fungerat lite som sjukhage.

Hur torkar man bäst upp en hage? Har typ en vecka på mig
dränerings dike runt om, grusa upp och hoppas på det bästa? en vecka är väldigt kort tid för att höstförbereda en dålig hage... hade varit bättre om ni dränerat den i våras och gjort i ordning den så att den fick växa upp och få ordentligt med gräs så att det inte blir lika halt av leran sen.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 725
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 155
Senast: Mint
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Ceta
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 618
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka