Hur träna skygg hund?

Linda.B

Trådstartare
Har ett problem som jag inte tidigare haft med någon hund och inte riktigt vet hur jag ska hantera - Hon är så skygg!

Vi har alltid behandlat henne som en hund och inte en accessoar - Hon har fått vara med överallt och träffat folk, mindre marknader och får dagliga promenader där vi träffar både hundar och folk, oftast blir det inte att hon hälsar så mycket på de hundar som bor i området då det mest är Amstaff, Rottisar, Dobermann, Schäfrar & några aggressiva Terrier's. Vi har även en 13-årig Taxblandis så hon är inte helt ovan andra hundar.


De personer hon känner är det inga problem med - Igår träffade vi min kusin med en väninna som gärna ville hälsa, men hon lyckades trassla in sig med kopplet i väninnan och försökte skrikande ta sig loss, så det vart ju ingen positiv upplevelse för henne.


Barn vill väldigt gärna fram och hälsa på henne, brukar då säga att hon är rädd och då vill hon inte bli klappad - Gör jag fel där? Ska jag prova om hon är intresserad att ta kontakt?

Tyvärr har många barn bara kastat sig över henne - Härom kvällen rusade 6-8invandrarbarn på henne, trots mina tillsägningar. Kan jag träna henne på något bra sätt? Hunden är en korthårig Chihuahua på 15 månader.

Mvh Linda
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
728
Senast: Trassel12
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 241
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 275
Senast: Acto
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 233
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp