Bukefalos 28 år!

Hur tränar man bort osäkerhet?

Banni

Trådstartare
Som rubriken lyder, hur tränar man sin hund att vara mer trygg i sig själv?
Min hund spänner sig mycket vid hundmöten, reser ragg och börjar skaka/darra i musklerna, detta är när han går förbi andra hundar, när han väl får nosa på dom så slappnar han av lite och vill leka.
Hans beteende resulterar i att många hundar börjar skälla på honom och vill "gå till attack" då han är så osäker.
Han skäller inte, morrar inte och bits inte, vill bara ha tips på hur man kan göra får att så småningom bli av detta beteende.
Han är 15månader och inte kastrerad.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
845
Senast: Trassel12
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 589
Senast: Acto
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 297
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 448

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp