Hur tränar jag mitt kallblod ?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Calladora
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 905
C

Calladora

Hej Hej!

Jag har nyligen fått hem ett kallbod (3veckor sedan).
Nu har vi börjat prova hoppa med henne och det syns verkligen på henne att hon tycker de är kul, men hon kan inte riktigt kontrollera hovarna och lyfter dom inte så då river hon bara hindret hela hela hela tiden.

Några tips om vad jag ska träna på m.m ?

tack på förhand :)

Sv: Hur tränar jag mitt kallblod ?

Jag hade tagit det lugnt och tränat mycket på låga höjder så att hon bygger upp ett bra självförtroende. Det andra kommer med tiden - varken vi eller hästarna kan ju kunna allt direkt. Och viktigast av allt - se till att hon fortsätter tycka det är kul och inte tröttnar.

Lycka till!:banana:

Jag har löshoppat min kallblodsdam på låga höjder och nu har jag börjat hoppa uppsuttet, hon har fått jätte fin teknik. Tror det är lättare för dom att komma på hur de ska göra när vi inte sitter på!

O Nej självklart gör jag itne så en häst får det tråkigt i första taget ;)

Jag har löshoppat min kallblodsdam på låga höjder och nu har jag börjat hoppa uppsuttet, hon har fått jätte fin teknik. Tror det är lättare för dom att komma på hur de ska göra när vi inte sitter på!

jag hade tänkt att jag ska börja med att löshoppa henne :)
men vi ahr inte tillgång till paddock eller ridhus nu så först och främst måste hon bli rädd för tråden, plöjer ju igenom allting ;D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Nevermind
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
742
Hundhälsa hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några...
Svar
10
· Visningar
989
Senast: cassina
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
703
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka