rostad
Trådstartare
Sv: Hur tränar man/lär man?
Det är inte hastigheten är ökad trav. Utan längning och tryck bakifrån. Hästen ska öka sitt "uppförsbacke" känsla.
Han är inte heller så pigg utav sig.. En riktig lat mask. Så det kräver att man passar på han så han inte släpper bakdelen. Som händer ibland när jag är trött och bara "åker" häst.
Wildizz skrev:Jag tycker det bästa är att du först rider ett tag i vanlig trav och galopperar mycket inne på banan. Se till att få hästen riktigt pigg. Helst så att hon/han vill galopåpera hela tiden, men sedan när du inte låter henne/honom så kommer hästen garanterat gå i ökad. Det fungerade när jag skulle lära min häst, nu är hon jätte-duktig på detLycka till! Det är värt ett försök om du har en någorlunda pigg häst
![]()
Det är inte hastigheten är ökad trav. Utan längning och tryck bakifrån. Hästen ska öka sitt "uppförsbacke" känsla.
Han är inte heller så pigg utav sig.. En riktig lat mask. Så det kräver att man passar på han så han inte släpper bakdelen. Som händer ibland när jag är trött och bara "åker" häst.