Hur tränar man upp ryggen?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare 89madde89
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 46
  • Visningar Visningar 9 757
Sv: Hur tränar man upp ryggen?

Hästen behöver inte gå i rätt form bara för att man har inspänningstyglar. Det är större chans att den spänner sig i rygg och nacke eftersom att remmarna tvingar den att kröka på nacken. Det bästa för att träna upp ryggen är att klättra, jobba i låg form och SKRITTA i uppförsbackar i låg form. Det funkar även att skritta och trava över bommar för att få med bakkärran. Lycka till!

Plus att det tar jätte lång tid att bygga upp muskler, ha tålamod och låt dem komma med tiden. :)

Plus att det tar jätte lång tid att bygga upp muskler, ha tålamod och låt dem komma med tiden. :)

precis vad jag tänkte säga. Hästar har dessutom enormt stora muskler (djupa, kan man kalla dem) och precis som att det tar mycket längre tid för dem att värma upp sina stora muskler än för oss människor, tar det längre tid att bygga muskler.

Tömkör i låg form (som många redan sagt), rid mycket över stock och sten så hästen inte kan "tappa" bakbenen och se till att hästen inte är överviktig (och med det menar jag inte att hästen ska vara mager, utan bara att den inte ska ha allt för många överflödskilon).

Lycka till:laugh:

Vi får väl hoppas att hästen nu, tre och halvt år efter att tråden var aktiv :D, fått lite ryggmuskler!

Ålder är inte ett preblem på en 13 åring!!! Jag körde in min 18-åring nu i sommar!:D

Liknande trådar

Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
1 042
Senast: Lejd
·
Träning Jag hoppas att ni kan hjälpa mig med lite tips och idéer över hur jag kan träna min häst att stanna. Jag har en ung Nordsvensk...
Svar
15
· Visningar
959
Senast: skogaliten
·
Träning Häromdagen så var jag inne hos veterinären med min 8 åriga valack. Han har en knäledsinflammation hb (stackaren)☹️ Vi röntgade 3 av 4...
Svar
2
· Visningar
532
Senast: Blyger
·
Ridning Hej hej! Hästen jag rider drar alltid upp huvudet när vi gör halt, han kan gå i jätte fin form men ger jag kommando för halt drar han...
Svar
11
· Visningar
506
Senast: iliedtoday
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka