Hur tvättar man chaps???

Tweety1985A

Trådstartare
Har funderat på å tvätta mina mockachaps, men vill inte gärna gå å köpa speciellt tvättmedel för d. :crazy: Behövs d verkligen, lr går d lika bra med vanligt tvättmedel? eller om man tvättar dem helt utan tvättmedel kanske? Grönsåpa? Hur många grader vågar man tvätta i?
Tacksam för lite hjälp! :bow:

Sv: Hur tvättar man chaps???

Mocka ska inte tvättas i maskinen! Det ska borstas rent, men om du ändå vill prova skulle jag rekommendera 30 grader handtvättsprogram med specialtvättmedel.

Inte vanligt tvättmedel. Har tvättat mina helskodda i det nån gång när skinntvättmedlet var slut och det var ingen trevlig upplevelse att ha dom på innan skinnet mjuknat. Skav...

Jag har tvättat mina mockachaps nån gång med grönsåpa för hand och sedan dropptorkat. De blir lite stela men blir mjuka igen när de används. Annars är de bara att borsta av skiten.

Shortchaps i konstmocka kan man tvätta i maskin (iaf globus)
Annars har jag handtvättat dem antingen i såpa eller kavalclean och borstat upp dem när de torkat.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
564
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 417
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
789
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka