Hur tvättar ni era sammetsschabrak?

Jag brukar tvätta i 30 grader, tycker det är så lätt hänt att grejjerna blir fula och noppiga å så annars... brukar också borsta av schabraken så mkt som det går innan... så inte alla andra grejjerna blir alldeles håriga :)

Det brukar stå på en liten lapp som är fastsatt på schabraket, hur många grader det ska tvättas i. :)

Ja jag brukar oxå tvätta hästgrejerna i 40 men blev lite osäker på sammetsschabraken.. Hittade inget tvättråd på dom.. Men då kör jag dom i 40 med så får vi se ;)

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 413
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 194
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
426
Senast: Freazer
·
Utrustning Någon som har erfarenhet av detta och har använt det? Fungerar det? Hur blir hållbarheten? Jag har en fyraåring som lever rövare i hagen... 2
Svar
24
· Visningar
1 054
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma
  • Valp 2025