Hur vanligt med Connemaror över ponnymåttet...

Status
Stängd för vidare inlägg.
hej alla nyfikna!Janus är slutmätt 146cm.Man blir ganska förvånad ibland hur två ponnyföräldrar kan ge avkomma som är betydligt större.Ibland växer avkomman över och ibland blir den mindre än förväntat.Det är något vi får leva med när vi föder upp en ras där mkt av avelsmaterialet har en mankhöjd nära gränsen.Janus lämnar i regel storlek som sig själv.Han har betäckt en hel del ston som är större än honom själv och då vet man ju aldrig...Lycka till med era överhöjdare! :)
 
Charmig.. JAAA, han har massor av charm, utstrålning och ett coolt temperament med 'tuffhet' som behövs i många framtida sammanhang.. jag gillar honom MYCKET!!!

La in senaste fotona HÄR (ej så superbra!)

Förresten så kommer ingen sida upp hos dig på Passagen.. är det rätt adress du skrivit!??

Mvh :)/Bia
 
Nu såg jag bilden hos dig, jättefint! Där var han ju gul.. vilket nästan är borta nu, troligtvis blir han skm!?

Mvh :)/Bia
 
Ja, visst är de helt underbara! Ett sto med den färgen vore en dröm :d
 
Sv: Hur vanligt med Connemaror över ponnymåttet...

Connemaror som växer över är relativt vanligt.

Har själv en,Hagens Bonnie.
född -00 mäter redan 154cm

har tänkt tävla henne som storhäst framöver
 
Sv: Hur vanligt med Connemaror över ponnymåttet...

kl.
överväxta maror är vanligt.
går bra som lätt klass hästar. en del går högre.
har en 2 åring hemma som ja hoppas håller sej under ponnymått..
 
Sv: Hur vanligt med Connemaror över ponnymåttet...

Min nya mara är slutmätt 144.6cm. Har en till i stallet e Backuddens Mountain Haze ue Rolls Royce som är 150cm+.
 
Sv: Hur vanligt med Connemaror över ponnymåttet...

hoppar in här! :D

har själv en connemara, endast 144 cm , men dock! :D

när jag köpte honom så såg jag spinway corona där (när han var hingst) o jag tyckte inte han såg större ut än 150.. ;) mne verkligen en super fin hingst! :love: synd att de kastrerade han! :(

0.A6E


så himla läcker! :love::love: :love: :love:
 
Sv: Hur vanligt med Connemaror över ponnymåttet...

synd att han blev kasterad
 
Sv: Hur vanligt med Connemaror över ponnymåttet...

Knapplån..

Jag vet inte om ni uppmärksammat att denna tråd är över två år gammal:p
 
Sv: Hur vanligt med Connemaror över ponnymåttet...

*kl*

Mitt connemarastos föl växte över ponnymåttet trots att hon var betäckt med en ponnyhingst. Jag har hört att connemaror har väldigt lätt för att växa över måttet.
Men för lilla bendjie (fölet) har väl det gått bra. Såld till norge nu
 
Sv: Hur vanligt med Connemaror över ponnymåttet...

Hörde att Spinw.Corona var till salu igen, nån som vet var??
Hade honom för ett antal år sedan och skulle vara intresserad av att köpa tillbaka honom.
 
Hej!
Hon är e. Janus u. Lidens Isabell(e.Brantshammar Bell Dara). Linjeavlad på Slieve Dara med andra ord.. (Och världens underbaraste "ponny").. Var ute idag och galopperade barbacka med den långa manen fladdrande i vinden..(barndomsdröm vi uppfyller lite då och då)/ Lavinia


Heter hon Irish Spring? Har nämligen själv en connemara e:janus u:lidens isabell och vad jag vet så har min ponny bara ett helsyskon (som jag letat länge efter men inte hittat) :)
 
Heter hon Irish Spring? Har nämligen själv en connemara e:janus u:lidens isabell och vad jag vet så har min ponny bara ett helsyskon (som jag letat länge efter men inte hittat) :)

Du vet hur gammal den här tråden är va?
Den startade för mer än 10 år sen och inlägger du svarade på är 12 år gammalt - men Lavinia som skrev det är kvar på forumet så du kanske får ett svar
 
Heter hon Irish Spring? Har nämligen själv en connemara e:janus u:lidens isabell och vad jag vet så har min ponny bara ett helsyskon (som jag letat länge efter men inte hittat) :)

Moderatorn hälsar att sådan konversation får tas via pm, inte i forumet. Låser tråden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 791
Senast: ameo
·
S
Hästmänniskan Ännu en "Vilken häst passa mig"-tråd. Men ja. Jag har alltid ridit "vanligt" på "vanliga" hästar och ponnyer, men på senare tid har jag...
Svar
14
· Visningar
1 872
Senast: Mariaauto
·
H
Avel När jag bodde i England förundrade jag mig alltid över hur lätt de tog på avel. Hade man ett sto och grannen en hingst, ja då fick han...
Svar
6
· Visningar
1 132
Senast: copernica
·
C
Islandshäst I många annonser står det "ej nybörjarhäst", eller "kräver erfaren ryttare", om hästar som annars står, ska vara snälla & lätthanterade...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 793
Senast: Ör_Hjalmur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp