Hur vet jag att hon orkar mig?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare solenbakommolnet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 764
S

solenbakommolnet

Pärlan ska ridas in och jag funderar nu över en sak. Hur vet jag att hon orkar mig :confused: :eek: :confused:

Hon har ganska grov benstomme så de är jag inte orolig för utan det är ryggen som bekymmrar mig :crazy:

Hur vet jag att hennes rygg klarar av att bära mig :confused: :eek: :confused:

Jag älskar denna lilla häst :love: och vill inte att hon på något sätt ska fara illa :o

så länge hon inte är sur och grinig och försöker kasta av dig så är det säkert ok. Det är olika hur mycket en ponny eller häst klarar av att bära, men min arab på 148cm klarar att bära mig som kräver en viktbärande häst.

Eftersom hon ska ridas in så är det klokast att ta en kortare stund i taget.

Liknande trådar

R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 843
Senast: julgrisen
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
960
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 938
Senast: Bullen22
·
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 942
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31