Hur vet jag om min Samshield är rund eller oval?

Svart foder = oval (vanligast)
Grått foder = rund
Det är själva fodret som avgör, det grå är runt och ser ut lite som en mössa. Skalet är detsamma!

Jaha! Men vad bra. Jag trodde att skalen hade olika form. Då kikar jag på vilken liner som sitter i istället. Tack! :)

-Fantastiskt svar. Hur tänkte du att omkretsen skulle berätta för mig om jag har den ovala eller den runda modellen? :banghead:

Jag har inte Samshield men när jag tittar rakt ner i min hjälm och mäter sida till sida och fram till bak så ser man tydligt på siffrorna att hjälmen måste räknas som oval (och det gör den). Hjälmar är förvisso aldrig klotrunda - vi är ju inte bowlingbollar liksom - men är det stor skillnad på bredd vs. längd borde man ju kunna anta att hjälmen är oval.

Jag har inte Samshield men när jag tittar rakt ner i min hjälm och mäter sida till sida och fram till bak så ser man tydligt på siffrorna att hjälmen måste räknas som oval (och det gör den). Hjälmar är förvisso aldrig klotrunda - vi är ju inte bowlingbollar liksom - men är det stor skillnad på bredd vs. längd borde man ju kunna anta att hjälmen är oval.

Du mäter ju insidan på längden och på tvären, inte omkretsen. :idea:

Så går dock inte att mäta på Samshield :)

Liknande trådar

Utrustning Hej hej, är det någon som vet om ett rakt fullcheek bett eller ett rakt fullcheek äppelbett är tillåtet inom dressyren? Skulle också...
Svar
2
· Visningar
234
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
937
Senast: Bison
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 259

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka