Hur vet jag vad det är för golv i transporten?

Sophia_

Trådstartare
Ja, hur ser jag vad det är för material i golvet i min transport? Ser man det bara genom att lyfta på gummimattan och titta? Har inga andra papper på släpet än regpapper och där står det ju inte. Tillverkaren började med alu-golv samma år som släpet tillverkades men de gjorde även trägolv ett tag. Hur vet jag vad det är i mitt släp?? (Ifor Williams HB505R -99)

Sv: Hur vet jag vad det är för golv i transporten?

Det ser du om du tittar under. Golven brukar ligga direkt på en ram om det är trä.

Även aluminumgolven ligger direkt på underredet av balkar, i alla fall på Boj.

TS: Lägg dig alltså under släpet och titta om du känner dig osäker bara genom att lyfta på mattan!

ring eller maila en återförsäljare. Dom borde veta. Men kolla under i från och lyft på mattan.

Är det bara jag som brukar lyfta mattan då och då och städa under den? Men du kanske precis har köpt ditt släp?

Jag gissar att hon redan försökt lyfta mattan, det är inte helt ovanligt att den antingen är fastnitad eller att det är gummerat golv.

min matta sitter inte fast (utom mellanväggen då :p) men jag orkar inte lyfta den själv när jag ska städa.. tungt :eek:
eller så är jag klen.. :angel:

Aha, det tycker jag i så fall är tokigt. Särskilt om det är ett trägolv. Då borde det ledas fukt in i träet genom spikhålet.

Ja det kan man tycka men det är fortfarande inte ovanligt och det var inte länge sen jag såg rekommendationer i nån träd här att limma fast mattan vilket är ännu dummare.

Min gamla Boj hade nitad matta, vilken jag plockade ur och köpte ny för den gamla var inte i ett stycke. Nu har jag gummerat aluminiumgolv.

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 896
Senast: Migo
·
Utrustning Ska lägga in en tunnare plyfa över alu golvet i min ifor williams, men får inte av gummimattan! Har ngn bytt golv i ifor och vet hur man...
Svar
14
· Visningar
1 925
Senast: Buck
·
Utrustning Varje gång jag använt transporten åker skurhinken fram. Jag tvättar väggarna invändigt, som av någon anledning blir prickiga, och fixar... 2
Svar
36
· Visningar
4 681
Senast: _Zacke_
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 190
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden