Hur vet man att säkerhetsvästen passar?

Tink

Trådstartare
Jag har en säkerhetsväst som jag köpte för ett antal år sedan och sedan dess har den mest legat och samlat damm. Nu måste jag börja använda den av en anledning, men hur vet jag att den egentligen passar?
Hur ska säkerhetsvästen sitta och hur ska det kännas att ha den på sig när den sitter bra?
Kanske svårt att svara på, men ska den liksom sitta fast eller är det normalt att den glider uppåt?
Min är stel, obekväm och irriterande och jag har ingen aning om den sitter bra eller illa.

Sv: Hur vet man att säkerhetsvästen passar?

Är den obekväm och irriterande så är den ju hur som helst inte rätt för dig. Den ska sitta tight runt hela kroppen, sluta ca 2 cm nedanför revbenen i fram och vara så lång det går utan att slå i sadeln i bak.
Generellt tycker jag att dyrare modeller sitter bättre än billigare, tyvärr... Själv har jag en Racesafe RS2000 (beta 3) som är måttbeställd, kostade 1700:-.Guld värd!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 195
Senast: inverterad
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 918
Senast: Ceta
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
706
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 590
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025