hur vet man..

K

knasenknas

att en sadel sitter bra å passar?
hur ser man att en sadel inte passar?? :confused:
 
Sv: hur vet man..

Man kan typ rida med en sadel utan vojlock så hästen e svett så ser man om den trycker nånstans..

den ska inte trycka fram på sidorna. den ska inte ligga på manken heller.. det ska typ vara en gång som man typ kan se igenom över ryggraden, så att ryggen får jobba fritt.
Många typ där :D
 
Sv: hur vet man..

Man tar hjälp av en utbildad sadelutprovare.
 
Sv: hur vet man..

Som sagt... Ta reda på en utbildad sadelmakare så löser sig de mesta problemen... Testa aldrig på egen hand. Det kan bli så fel att det leder till ,i värsta fall, avlivning. Det är bäst att alltid vaara på den säkra sidan...
Lycka Till!
 
Sv: hur vet man..

ta ut en utbildad sadelutprovare. man ska som sagt inte hålla på och mixtra själv. sen bör man inte inskaffa de billigaste s*it sadlarna från typ börjes eller hööks heller.
 
Sv: hur vet man..

Det är alldeles för komplicerat att beskriva hur en sadel ska ligga eller inte ligga. Ta hjälpå av en sadelutprovare, ALLTID!
 
Sv: hur vet man..

Håller absolut med vad övriga har skrivt, ta ut en utbildad sadelmakare så kan denne demonstrera hur hen bra, resp. dålig sadel ligger på hästen.
Lycka till!
 

Liknande trådar

Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
625
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Har kollat på en pessoa sadel 16 tum, sitter bra på hästen och sätet är bra för mig men stropparna är för korta och eh gjord på 130 är...
Svar
8
· Visningar
720
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Vi ska testa en Ordo Victoria på vår ponny. Jag har bara sett den på bild, så vet inte ens om den passar än.. men.. jag känner inte till...
Svar
7
· Visningar
653
Senast: Robina
·
Utrustning Hejsan! Diskuterade sadlar med en stallkamrat och hur olika personer gör med sadlar. Har ni en sadel som är utprovad till just er häst...
Svar
6
· Visningar
610

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp