Bukefalos 28 år!

Hur yttrar sig problem med supraspinatus-bogsträckmuskeln....

Sv: Hur yttrar sig problem med supraspinatus-bogsträckmuskeln....

Ja oftast. För att motverka inflammationen som ger en perifer smärtöverkänslighet. Ofta av typen NSAID, samma grupp som våra vanliga värktableter. Perifer smärtöverkänslighet leder i ett senare skede till central smärtöverkänslighet, sk wind-up.
Och vi vet ju alla att smärtminne kan orsaka mycket problem i senare skeden med rörelsestörningar och annat, förutom att det gör förbaskat ont för djuret.
Jag har mest skrotat dressyrforumet. Men naturligtvis vill jag ändå hjälpa här när jag kan. Här får man det.
 
Sv: Hur yttrar sig problem med supraspinatus-bogsträckmuskeln....

Hur går det fär dig och BO

även om vi inte alltid tycker lika så tycker jag uppriktit synd om dig - du har ju haft så mycket bekymmer.
och så verkade det som båda var på G och så krånglar det igen

Jag har haft min del av olycka och det var väl därför jag hamnade här på buke, så jag känner med dig.

Lycka till hoppas det blir bättre med krabaten

SUS
 

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: slant98
·
Hästvård Hej! Behöver lite råd och tips!☺️ Köpte ett halvblod på 17år för 1 månad sedan. Ej igångsatt, har inte blivit riden regelbundet på flera...
Svar
12
· Visningar
1 147
Senast: KAROLIJNAH
·
Hästvård Behöver lite råd och tips!☺ Mitt halvblod på 17 år som jag nyligen köpt fick (vad veterinären trodde då) korsförlamning för 2v sedan...
Svar
3
· Visningar
684
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
215

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp