Huskur mot hosta?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Mayflower
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 526
M

Mayflower

Jag har en häst som varje höst blir lite hostig. Hostar inte i stallet, eller i hagen och nästan inte heller när jag rider utomhus, men så fort jag rider inne så blir hon lite hostig. Kanske är hon lite allergisk, jag vet inte. I a f så får hon vitlök, men det verkar inte hjälpa så värst mycket. Nån som har nåt bra tips mot hosta???

Sv: Huskur mot hosta?

Anis och/eller läkemalva kan verka gynnsamt på denna typ av problem.

Sv: Huskur mot hosta?

Alger har jag hört vissa som fungerat bra på.. Värt o prova kanske.. Sen hänger väl iofs allting ihop på nåt vis så även om h*n inte hostar i stallet så kan det väl vara "hygienen" där oxå + då det ev. dammet i ridhuset o det blir då för mycket, inte vet jag utan bara en fundering..
Men jag kan rekommendera alger i alla fall.

Min häst är lite hostig (enl.förre ägaren), så jag är noga med att hon måste få betfor o vitlök och att jag aldrig strör/sopar precis innan hon ska in och att stallet vädras hela dagen. Och detta fungerar jättebra, har inte hostat alls så hennes problem är nog inte så allvarliga kanske..

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 310
Senast: Kilauea
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin... 2
Svar
27
· Visningar
2 580
Senast: Zetly
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 131
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 374
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V