Husmorstips!

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Lise
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 583
L

Lise

Jag behöver ett enkelt tips på hur man kan få bort tjära från tyger..
Till exempel om en tjärburk har läckt ut lite i bilen, och nu ska bilen säljas..? :angel:

Även andra husmorstips är alltid bra o ha!
Så kör på! :D

Sv: Husmorstips!

min man jobbar med bilar och när de kommit oljefläckar o annat på bilklädslar använder de bromsrengöring och den funkar superbra, luktar lite en stund men sen förvinner det och fläcken med :D funkar o rengöra allt möjligt med, när vi målade om toan kom de svarta lackfärgstänk på vita plastmattan i hallen och det tog bort dem med,. vi använder bromsrengöring från berner men de går säkert med andra märken med :) bara spraya lite på fläcken och gnugga med en trasa

min man jobbar med bilar och när de kommit oljefläckar o annat på bilklädslar använder de bromsrengöring och den funkar superbra, luktar lite en stund men sen förvinner det och fläcken med :D funkar o rengöra allt möjligt med, när vi målade om toan kom de svarta lackfärgstänk på vita plastmattan i hallen och det tog bort dem med,. vi använder bromsrengöring från berner men de går säkert med andra märken med :) bara spraya lite på fläcken och gnugga med en trasa

Det brukar jag använda på fettfläckar på kläder! Sprayar på, in i tvättmaskinen och fläcken är puts väck! :laugh:

Det brukar jag använda på fettfläckar på kläder! Sprayar på, in i tvättmaskinen och fläcken är puts väck! :laugh:

har visserligen inte vågat använda på kläder (endast jeans) då jag vart lite rädd för att de ska bli kattskit av allt men då vet jag att de funkar med :D

Liknande trådar

Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
376
Senast: __sofia__
·
R
Fordon Familjen växer och det börjar bli dags att (motvilligt) inse att vår trogna Volvo inte riktigt räcker till längre. Vi behöver en större...
Svar
2
· Visningar
723
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 080
Senast: Mirtai
·
Kläder & Bli fin Har ni några bra tips på ögonfransfärg att använda själv hemma? Alltså inte en vanlig mascara, utan permanent hårfärgningsfärg som...
Svar
6
· Visningar
615
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka