huvudlagsfråga

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare Torun
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 853
T

Torun

Får man tävla med vilket bett/bettlöst huvudlag man vill? Kan man tex rida på repgrimma?
Får man rida med grimma under tränset?

/ Liam_ tacksam för svar :banana:

Sv: huvudlagsfråga

Hmm.. konstigt, när jag red hökensås förra året så hade hon jag red med bara en repgrimma :crazy:

Nu är det väl så att det är en väldig gråzon om vad som är träns eller inte. Men jag skulle säga om man skulle fundera på vad som gäller tycker jag att det är bäst att höra av sig till domarna i förväg med den frågan, så slipper man bli överraskad.

Det är en hel del som rider med delar av sitt distansträns (grimman) utan bett. Och rep grimma är ju bra nära en bosal men som P säger så kontakta en dommare eller läs på i TR Distans en extra gång innan start!

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 218
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
244
Senast: Nevermind
·
Utrustning Fick med en massa extra remmar med tränset och gissar att det är remmar för att kunna rida bettlöst? Tänker jag rätt? Har inte hunnit...
Svar
2
· Visningar
572
Senast: Sorgsen
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 725
Senast: Sootie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka