HW Amigo ej Regntäcke ?

kitty79

Trådstartare
Idag har jag fått höra av en återförsäljare av horseware att Amigo turnout är inte klassat som ett "regntäcke" och därför kan man ej räkna med att det ska hålla hästen torr i mer än ett par timmar :crazy:

Detta efter att jag kom in med ett dylikt täcke som jag ville reklamera då det läckte som ett såll ( java/red 600 d light) har hållt tätt i ca 2 veckor men var nu pissblött efter en dag i regn ,inga yttre skador och aldrig tvättat .

eh har jag missuppfattat är de inte regntäcken ? :confused:

Sv: HW Amigo ej Regntäcke ?

Det var det dummaste jag hört. Har kollat runt på lite webshopar som säljer Amigo och ALLA skriver att Amigo 600D Turnout är just ett regntäcke. Vad skulle det liksom annars vara? Och inte finns det väl utetäcken som säljs för endast torra dagar?

Självklart är HW Amigo ett regntäcke. Jag har själv ett 600D som har hållit hästen torr även under de regnigaste dagarna.

Mitt håller också tätt i alla lägen! Även när andra i stallet tar in sina hästar i helt nya bucas och liknande som är helt genom sura...

kl

Tyckte också att det lät oerhört konstigt ,jag propsade ialf för att det var något fel på just detta täcket ,hela insidan var dyngsur.
Frågade även vad h*n trodde turnout betydde ...

Hur som helst så fick jag pengarna tillbaka ,de ville inte ta konflikten sa dom .
Dock så hade de inga ofodrade täcken inne ,förutom hansbo - vilka enligt säljaren var regntäcken för det stod minsann så i datorn :s

Nu står jag utan täcke istället , har ett 200 amigo också dock så har jag en frusen häst men det känns ändå lite overkill att lägga på honom .

Det där lät inte som någon trevlig åf :crazy: Jag köpte ett amigo 600D i somras och det har nu under hösten hållt hästen torr även under dagar med konstant regn. Har annars bara använt rambo och rhino men jag är posivit överraskad över tillförlitligheten på mitt amigo :laugh:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Letar efter ett tunt regntäcke som inte läcker, inte skaver och är ganska slitstarkt. Finns här någon som har erfarenhet av dessa...
Svar
11
· Visningar
1 228
Senast: caballus
·
C
Utrustning Är så trött på läckande regntäcken, man vill ju veta att hästen håller sig torr och varm även vid ihållande regn. Har ett Shire täcke nu... 2
Svar
24
· Visningar
2 897
Senast: Cheran
·
Utrustning För en månad sen ungefär sålde jag ett täcke på Tradera. Täcket var ett knappt år gammalt. Det märket och modellen är en av mina STORA... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 353
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Vi som letar häst II