HW newmarket ridtäcke

Sv: HW newmarket ridtäcke

Det undrar jag med! Speciellt hur "hålet" för sadeln är? Min sadel är rätt "kort" och tar inte så mycket plats (ingen padd under heller) och jag vill absolut inte att det blir en glipa bakom sadeln.

Jag köpte mina ridtäcken i samma storlek som hon har i övriga HW täcken, stl 140 vilket jag tror är M.
Jag tycker hålet är rätt stort men ändå inte så det stör.

dsc_8478_121543888.jpg

dsc_8523_126339846.jpg

dsc_9057_140421487.jpg

Tycker de är rätt normala i storleken, möjligtvis att "hålet" är liite större än vanligt. Har ett 150 (L) till mina som vanligtvis har 145 i täcken, ett M hade blivit för litet. Super kvalitet och sitter jättebra på båda mina ganska olika pållar, en rund om rumpan och en kantig! Det enda man kan klaga på egentligen att det där spännet på svanssnöret slår emot hästens ben när man rider....:mad:

jag kan visa bilder på mina 2 täcken. hästen på bilden har 145cm i täcken och det bruna är storlek L och det blå XL.

DSC00309.jpg

DSC00369.jpg

Liknande trådar

Utrustning Jag har en spårklippt frusen b-ponny som i HW pony har 100 cm, tyvärr säljer inte HW varmare täcken än 250 gr vilket är för lite. Han... 2
Svar
31
· Visningar
1 548
Senast: Fiorano
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 445
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Kläder & Bli fin Jag har ett par högklackade skor som har en potentiell köpare, som ber om innermåtten. Lägger jag en tumstock från tå till häl så den... 2
Svar
28
· Visningar
1 307
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka