Bukefalos 28 år!

Hygienanalys

B

**BORTTAGEN**

Undrar bara hur många här som gör hygienanalys på sitt hö??
 
En i alla fall! :) Verkar inte vara så vanligt att folk gör hygienanalysen, utan nöjer sig med näring och mineraler...
 
Jag har en häst med kronisk bronkit så det är lite extra viktigt att höt som jag ger är bra hygieniskt.
 
Kan absolut förstå att man gör det om hästen har luftvägsproblem, då hade jag också gjort det. Men det verkar som de flesta andra hoppar över hygienanalysen.
 
I mitt förra stall gjorde vi det. Men jag gör det inte, fastän jag har hosthäst. Har litat på stallägarens val av hö, hon har köpt av den bonden nästa varje år tror jag, och det är alltid mkt bra hygien på det, så även i år, min häst reagerar inte alls på det. :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag undrar över en sak. Min sambo jobbar på ett stort värmeverk och de använder ren beckolja i sitt jobb. Jag har kollat på ren...
Svar
2
· Visningar
499
Senast: Empalie
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
663
Senast: Murray
·
Hästvård Jag undrar om någon av er gjort/gör det på era hästar. I så fall får ni gärna svara på nedanstående frågor. Ilöpande text eller...
Svar
6
· Visningar
916
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag ska resa bort om en vecka och tänkte då packa hö för 10 dagar för att underlätta för de som ska sköta om hästarna. Vårat hö är...
Svar
8
· Visningar
1 346
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp